تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۸۶۷۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت رامهرمز خواستار شد:
لزوم جلوگیری از استفاده بی‌رویه سموم در کشاورزی
رئیس مرکز بهداشت رامهرمز خواستار عدم استفاده بی‌رویه از سموم در بخش کشاورزی این شهرستان شد.

عطاءالله شیرالی امروز پیرامون چالش‌های جهانی در رابطه با مواد غذایی اظهار کرد: روش‌های تولید مواد غذایی، توزیع و مصرف و تغییرات محیط زیست و بسیاری دیگر می‌تواند ناامنی در بهداشت مواد غذایی ایجاد کند که خطرآفرین خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در بین کشاورزان استفاده مقدار زیاد از سم به صورت بی‌رویه و بدون استفاده از محافظان فردی، ابتلا به سرطان در بین کشاورزان را رواج می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز تصریح کرد: عدم رعایت دوره کارنس در مزارع و گیاهان گلخانه‌ای و مزارع سبزی‌کاری و آبیاری سبزیجات با آب فاضلاب‌های خانگی از عمده چالش‌های در پیش روی کشاورزی است که باید نظارت و کنترل شود.

شیرالی افزود: میزان بالای سموم در کنترل علف‌های هرز، کشتار غیرقانونی و غیربهداشتی دام، فروش مرغ زنده، وضعیت نامناسب کشتارگاه دام شهرستان و صنوف فاقد پروانه از عمده مشکلات ما در این شهرستان است.

وی همچنین عنوان کرد: تقلب در مواد غذایی در صنایع و عدم وجود برچسب بر روی برخی از مواد غذایی و کارگاه‌های تولید مواد غذایی غیرمجاز و زیر زمینی از عمده تهدیدات مواد غذایی و بهداشتی شهرستان است.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز در پایان ضمن درخواست از مردم برای استفاده از مواد غذایی سالم از کشاورزان خواست تا هر چه کمتر از سموم در محصولات زراعی خود استفاده کنند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: رامهرمز
:
:
:
آخرین اخبار