تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۸۶۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش:
ایجاد محدودیت کشت برای کشاورزان خوزستانی پاک کردن صورت مسئله است
نماینده مردم شوش در مجلس با بیان اینکه ایجاد محدودیت کشت برای کشاورزان خوزستانی پاک کردن صورت مسئله است، گفت: در مکان‌هایی که احتیاج مصرف آب برای کشاورزی ضرورت دارد، باید کشت محصولات جایگزین که احتیاج به مصرف آب کمتری دارند معرفی شود.

سید راضی نوری اظهار داشت: تنها راه درآمد مردم حوضه کرخه کشاورزی است، اظهار داشت: همکاری و تعاملی بین کشاورزان و سازمان جهاد کشاورزی باید برای صرفه جویی در مصرف آب ایجاد شود.

وی افزود: با صرفه جویی در مصرف آب و مدیریت صحیح می‌توان محدودیت‌های کشاورزی را کاهش داد و به نظر بنده ایجاد محدودیت کشت برای کشاورزان خوزستانی پاک کردن صورت مسئله است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد محدودیت کشت در حوضه کرخه سبب افزایش بیکاری می‌شود، گفت: افزایش بیکاری تبعات منفی زیادی دارد و سبب افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید توصیه‌های سازمان آب و برق برای استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین و صرفه جویی در مصرف بی‌رویه آب را اجرایی کنند، عنوان کرد: باید بسترهای صحیحی که مانع از آسیب کشاورزان شود را فراهم کند.

نوری با تأکید براینکه سازمان آب و برق خوزستان باید در ایجاد ممنوعیت کشت برای کشاورزان خوزستانی تجدید نظر کند، بیان کرد: در مکان‌هایی که احتیاج مصرف آب برای کشاورزی ضرورت دارد، باید کشت محصولات جایگزین که احتیاج به مصرف آب کمتری دارند معرفی شود.

وی اظهار داشت: البته باید توجه کنیم که کشاورزان بیشتر از آبیاری به روش غرق‌آبی استفاده می‌کنند و این روش در شرایط خشکسالی سبب افزایش بحران می‌شود و در آینده این بحران گسترش پیدا می‌کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار