تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۸۶۸۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرهنگ علی بن مهزیار باید در استان گسترش یابد
خوزنیوز: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: اگر عنصر همدلی نباشد، برنامه های فرهنگی تأثیر مطلوبی نخواهند داشت.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا در نشست شورای فرهنگی هلال احمر با بیان اینکه کار فرهنگی، کاری تأثیری است، اظهار کرد: با توجه به هجمه های دشمن در مقابل فرهنگ غنی اسلامی، می بایست فعالیت های مؤثر و اساسی صورت پذیرد تا بتوان از اثرات تهاجمات فرهنگی کاست.

وی با اشاره بر ظرفیت بالای جوانان و داوطلبان برای اجرای فعالیت های فرهنگی افزود: با توجه به وجود 63 کانون دانشجویی، 400 کانون دانش آموزی، 19 کانون طلاب، 45 کانون روستایی و 55 کانون جوانان و همچنین تعداد زیاد اعضای داوطلب در استان می توان یک ظرفیت عظیم فرهنگی ایجاد کرد و فواید آن را در جامعه تسری داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه شخصیت علی بن مهزیار هنوز برای مردم استان شناخته نشده است، گفت: این شخصیت ممتاز که مورد علاقه 4 امام همام بوده است، می تواند به عنوان نگین و نماد فرهنگی در استان مطرح شود و مباحثی از قبلی امامت و مهدویت نیز در لوای فرهنگ مهزیار در سطح جامعه توسعه یابد.

سعادت نیا با تأکید بر اجرای برنامه های فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران تصریح کرد: با توجه به سرانه پایین مطالعه در کشور، می توانیم در حوزه کتابخوانی با برنامه ریزی صحیح فعالیت های فرهنگی مؤثری انجام داده و خانواده کارکنان جمعیت هلال احمر نیز را در این فعالیت ها سهیم کنیم.

وی با اشاره به اجرای 5 برنامه با رویکرد ولایت شناسی در سال گذشته اظهار کرد: در سال جاری برنامه هایی از قبیل مبحث مهدویت و امامت، استفاده از ظرفیت خیرین، و ارتباط نزدیک و مؤثر با خانواده هلال احمر در شورای فرهنگی مطرح و بر تداوم فعالیت های فرهنگی تأکید شد.

شورای فرهنگی، عالی ترین مرجع فرهنگی جمعیت هلال احمر

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان گفت: هرجا که از فرهنگ صحبت به میان می آید، مسئولیت خطیری بر دوش انسان های متعهد قرار می گیرد.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در اولین نشست شورای فرهنگی هلال احمر در سال جدید اظهار کرد: شورای فرهنگی شأن والایی دارد و دریغ ما این است که این جلسات صرفاً معطوف به مصوبات اجرایی شود و پیشنهاد می شود که این نشست علاوه بر فعالیت های اجرایی با سیاست گذاری در حوزه فرهنگ هم بپردازد.

وی با اشاره به نقش مهم فرهنگ در توسعه جامعه افزود: شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر استان باید دو رویکرد را مدنظر قرار بدهد، اول درون نگری و توجه به مجموعه هلال و دوم برون نگری و نگاه به بیرون که می تواند اعم از داوطلبان، آحاد مردم و سطح جامعه باشد.

عضو برجسته شورای فرهنگی هلال احمر استان با بیان اینکه خانواده هلال در اعتلای سطح فرهنگی جمعیت نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: از جنبه اول نباید غفلت شود بدین معنی که شورای فرهنگی باید بداند که مجموعه کارکنان و خانواده هلال از نظر سطح سواد، میزان آگاهی های اجتماعی در چه شرایطی هستند و همچنین اولویت های خانواده هلال را با توجه به محدودیت موجود شناسایی کند و با توجه به شناخت عمیق و منطقی، به اجرای برنامه های فرنگی بپردازد.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به تفاوت های شورای فرهنگی و نقش سایر واحدها در اجرای برنامه ها گفت: شورای فرهنگی باید به عنوان عالی ترین مرجع فرهنگی جمعیت، پس از بررسی درخواست ها و پیشنهادهای حوزه های مختلف، به عنوان یک مرجع سیاست گذار عمل کند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگی باید عالمانه و کارشناسانه باشد، تصریح کرد: اولویت اجرای برنامه های مصوب شورای فرهنگی می بایست با خانواده هلال احمر باشد که با بررسی مشکلات و آسیب شناسی شرایط کارکنان می توان برنامه های مناسبی را برای این قشر مهم طراحی و اجرا کرد.
:
:
:
آخرین اخبار