تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۸۶۸۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد:
ضرورت راه‌اندازی یک آزمایشگاه تشخیص سلامت گوشت در خوزستان
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: راه اندازی یک آزمایشگاه تشخیص سلامت گوشت نیز در خوزستان ضروری است.

بهزاد شریف مخمل‌زاده امروز اظهار کرد: شناسایی مخاطرات سبد موادغذایی و برطرف کردن آنها در رأس برنامه‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مخاطرات زیادی در هر گروه از مواد اصلی غذایی شامل نان، لبنیات، گوشت، میوه، فرآورده های کشاورزی و آب آشامیدنی وجود دارد، افزود: در نان مخاطراتی همچون تهیه گندم، آرد، نحوه انبار کردن، آسیاب کردن و نحوه صحیح به عمل آوری نان وجود دارد که باید برای حفظ سلامتی هرچه بیشتر مردم مورد توجه قرار گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در حوزه شیر، آرد و گوشت مخاطرات، شناسایی و تکلیف دستگاه‌ها برای رفع مخاطرات نیز مشخص شده است.

مخمل‌زاده افزود: با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی باید در زمینه سلامت محصولات کشاورزی ورود کنند. از تیرماه سال گذشته، سازمان غذا و دارو موظف شد هفت محصول از جمله کاهو، سیب زمینی و گوجه فرنگی را از نظر شش نوع سم مورد بررسی قرار داده و با استانداردها مقایسه کند که نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به لزوم راه‌اندازی چند آزمایشگاه تخصصی در خوزستان گفت: برای انجام آزمایش‌های بافت شناسی بر روی فرآورده‌هایی مانند سوسیس و کالباس باید هزینه زیادی را متقبل شویم چون فقط یک آزمایشگاه بافت شناسی غذا در کشور داریم.

مخمل‌زاده ادامه داد: راه‌اندازی یک آزمایشگاه تشخیص سلامت گوشت نیز در خوزستان ضروری است تا مرغ و گوشت از نظر هورمون و آنتی بیوتیک بررسی، و مردم به راحتی و با اطمینان اینگونه مواد غذایی را مصرف کنند.

وی با اشاره به محموله های برنج، عنوان کرد: از تمام این محموله‌ها نمونه‌برداری، و آزمون سلامت بر روی آنها انجام می‌شود که در صورت رعایت نشدن استانداردها اجازه ترخیص داده نخواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: کارشناسان برای کنترل برنج غیرایرانی، به کشورهایی همانند هند و پاکستان سفر کرده و از خاک آنها نمونه گرفته و از نظر نبود آلاینده‌ها کنترل می‌کنند.

مخمل‌زاده با اشاره به اینکه امنیت غذایی به معنای دسترسی مردم به غذای با قیمت مناسب در هر زمان و مکان است، ادامه داد: از آنجا که هزینه تولید غذا در خوزستان بالاست در نتیجه خوزستان یک استان ناامن غذایی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: اقتصاد غذا در خوزستان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و معاونت برنامه‌ریزی و سازمان صنعت و معدن باید در این زمینه ورود کنند.

مخمل‌زاده در پایان، با اشاره به شعار امسال با عنوان ایمنی غذا از مزرعه تا سفره گفت: همگرا کردن تمام سازمان‌های مسئول و موثر در سلامت موادغذایی از جمله دامپزشکی، شیلات، تعزیرات و کشاورزی دغدغه وزارت بهداشت است و همه سازمان‌های مرتبط با موادغذایی باید دغدغه سلامت در موادغذایی را داشته باشند.
:
:
:
آخرین اخبار