تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۸۶۸۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ماهشهر:
شوراها از دخالت در امور خارج از اختیارشان پرهيز كنند
نماينده ماهشهر، اميديه و هنديجان با اشاره به نهم اردیبهشت، روز شوراها، گفت: با وجود تجربه چهار دوره از شوراها،​ضروري است قانون مربوط به شرح وظايف اين نهاد بازنگري شود.

حبيب آقاجري اظهار كرد: وظايفي كه براي شوراها در قانون آمده است نياز به بازنگري دارند تا ايرادهاي مربوط به اين قانون، شناسايي شوند و توانايي​هاي شورا را كه در اين قانون نيامده است به شرح وظايف آن اضافه كنيم.

وي ادامه داد: بر اساس تجربه چند دوره شورا، اكنون نقاط ضعف و قوت كار شوراها مشخص است و بنابراين وضعيت مناسبي است كه اين بازنگري انجام شود.

نماينده ماهشهر، اميديه و هنديجان گفت: علاوه بر توجه به موضوع قانون شرح وظايف اعضاي شورا، لازم است در انتخابات شوراها كساني كانديد شوند كه توانايي انجام امور را بر اساس قانون شرح وظايف داشته باشند. همچنين بين تحصيلات و تجارب كاري آن تناسب وجود داشته باشد.

آقاجري افزود: به طور مثال فردي كه در كميسيون عمراني قرار مي​گيرد بايد حداقل تحصيلات مرتبط با اين حوزه را داشته باشد چرا كه اگر شخصي كه هيچ تجربه​اي در اين كار نداشته باشد و مصوبه​اي يا قانوني در اين رابطه وضع شود، ممكن است با مشكل روبرو شود.

وي اظهار كرد: يكي از موضوعات مهم ديگري كه بايد به آن توجه شود، اين است كه اعضاي شوراها بايد به آنچه كه در قانون وظايف و اختياراتشان آمده عمل و از دخالت در امور ديگر پرهيز كنند.

نماينده ماهشهر، اميديه و هنديجان گفت: اكنون متأسفانه عمده كار شوراها شده عزل و نصب شهرداران و نهايت كارشان اين است كه لايحه​اي از شهردار به شورا بياييد و آن​ها بررسي كنند كه يا تصويب مي​شود يا نمي​شود.

آقاجري اظهار كرد: البته شوراهاي شهر و روستا تاكنون تلاش​هايي داشته​اند و قوت​ها و ضعف​هايي در كارها مشاهده شده كه لازم است اين شرايط بررسي شود اما در مجموع عملكرد و خروجي كار شوراها، مناسب نبوده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار