تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۸۶۹۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نقش مهم جمعیت هلال احمر خوزستان در صیانت از طرح تحول نظام سلامت

خوزنیوز: مدیرعامل هلال احمر استان خوزستان گفت: حمایت از زندگی و سلامت در کنار حفظ کرامت انسان ‌ها از جمله سرفصل های فعالیت در جمعیت هلال احمر است.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر علی خدادادی، در حاشیه برنامه های هفته سلامت اظهار کرد: خوزستان یک استان کاملاً وسیع، با تفاوت ‌های اقلیمی و تنوع قومی است و اگر نگاه ما به برنامه‌ ها یک نگاه آکادمیک و علمی باشد، می‌ توانیم از پتانسیل موجود با دید و نگرشی مثبت، استفاده کنیم و از آن به عنوان یک نقطه قوت و فرصتی مناسب بهره ‌مند شویم.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر بر اساس منشور هلال احمر وظیفه تسکین آلام بشری، کمک به سلامت و ایجاد تفاهم بین الملل و افراد مختلف جامعه بدون در نظر گرفتن هر گونه تبعیض را دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد: چتر هلال احمر، چتری فراگیر است و ما بدون در نظر گرفتن هر گونه سلیقه سیاسی، قومیتی و طبقات اجتماعی، باید خدمات خود را در مواقع ضروری به صورت منطقه ‌ای، ملی، فراملی و بین‌المللی به افراد مختلف جامعه ارائه دهیم.

نقش مهم جمعیت هلال احمر خوزستان در صیانت از طرح تحول نظام سلامت

وی با بیان اینکه خوزستان در شاخص ‌های بهداشت و درمان در سطح پایینی قرار دارد و نیازمند توجه جدی است، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان در کنار مجموعه ‌های دیگر از جمله دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌تواند بخشی از خدمات‌ رسانی به مردم را بر عهده بگیرد و درمانگاه و داروخانه هلال احمر با فعالیت های تخصصی و تأمین داروهای کمیاب و مورد نیاز بیماران صعب العلاج توانسته است به این امر خطیر بپردازد.

دکتر خدادادی با اشاره به نقش جمعیت هلال احمر خوزستان در صیانت از طرح تحول نظام سلامت گفت: اعزام کاروانهای سلامت به مناطق محروم و آسیب پذیر استان، برپایی چادرهای سلامت در مناطق پر تردد و انجام تست غربالگری در چادرهای سلامت از جمله برنامه های استان در هفته سلامت بوده است.

داوطلبان هلال احمر، پرچمداران و سربازان عرصه سلامت

وی با بیان اینکه داوطلبان هلال احمر از جمله پرچمداران و سربازان عرصه سلامت هستند افزود: پیشگیری و خود مراقبتی، شناساندن طب سنتی در درمان، اهدای خون توسط اعضا و داوطلبان، دیدار از بیماران خاص و همدردی با آنان نیز در هفته سلامت انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: برگزاری آموزش های کوتاه مدت در زمینه بیماریهای واگیردار و ویروسی، محیط بهداشت فردی و اجتماعی و پیشگیری از معلولیتها، انجام مشاوره توسط متخصصین در حوزه سلامت روانی، خانوادگی، ازدواج، نشاط اجتماعی و برپایی نمایشگاههای تخصصی بهداشت و سلامت با مشارکت برخی دستگاه ها نیز در هفته سلامت امسال به مرحله اجرا درآمد.

برنامه های تأثیر گذار هلال احمر خوزستان از اجرای کاروان سلامت تا کلاس های آموزشی

دکتر خدادادی با اشاره به این که در هفته سلامت 7 نمایشگاه با مشارکت فعال 118 داوطلب و 17 خانه داوطلبی برپا شد، تصریح کرد: همچنین در هفته سلامت 56 چادر تخصصی سلامت و بهداشت با حضور 163 پزشک و پیراپزشک، 50 مشاور خانواده و با مشارکت 445 داوطلب جمعیت هلال احمر استان به مراجعه کنندگان ارائه خدمات کردند.

وی اضافه کرد: در این چادرها بیش از 3 هزار و پانصد نفر  ویزیت رایگان شدند که ارزش خدمات بهداشتی و سلامت ارائه شده، به بیش از 212 میلیون ریال رسید. همچنین مرد ارائه خدمات به 329 زن و 597 مرد، جذب 513 داوطلب جدید و توزیع 5 هزار بروشور در زمینه بهداشتی و سلامت از دیگر اقدامات این جمعیت در هفته سلامت بوده است.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: در حوزه آموزش های همگانی، 50 دوره آموزشی به مدت 229 ساعت برای هزار و 800 نفر در قالب دوره های آموزشی کوتاه مدت در زمینه بیماری های واگیردار و ویروسی و سایر بیماری ها برگزار شد.

دکتر خدادادی ادامه داد: در کنار این خدمات  525 داوطلب در 36 بیمارستان، خانه سالمندان و مرکز نگهداری معلولین از650 بیمار، معلول و سالمند عیادت کردند.
:
:
:
آخرین اخبار