تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۸۶۹۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر :
معتکفان خرمشهر در مساجد سازماندهی می‌شوند
امام جمعه شهرستان خرمشهر گفت: به منظور استفاده بیشتر از فضای معنوی در ایام اعتکاف معتکفان خرمشهری تفکیک سنی می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی اظهار داشت: گرایش‌ها، مطالبات و درخواست‌های هر سنی متفاوت است لذا در ایام اعتکاف امسال تصمیم گرفته شد که مساجد خرمشهر با در نظر گرفتن تفکیک سنی پذیرای معتکفین باشد.

وی با اشاره به اینکه در امسال تعداد مساجد پذیرای معتکفین افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: معتکفین به دسته‌های نوجوانان، جوانان، دانشجویان و بزرگسالان با توجه به اینکه هر دسته جایگاه مخصوص به خود را دارند، تفکیک شده‌اند.

امام جمعه شهرستان خرمشهر گفت: هر رده سنی ویژگی‌های خاص خود را دارد که با هدف جلوگیری از بروز هرگونه مشکل به دلیل عدم هماهنگی با رده‌های سنی مختلف و استفاده کارآمد‌تر از فضای معنوی حاکم از ایام اعتکاف این تفکیک انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای مراسم اعتکاف امسال اکثر مساجد خرمشهر در نظر گرفته شده‌اند، عنوان کرد: به منظور استفاده بیشتر از فضای معنوی در هر مسجد یک روحانی معتکف می‌شود تا معتکفین را در امور اعتکاف راهنمایی و ارشاد نمایید.

موسوی درباره برنامه‌های مراسم اعتکاف در خرمشهر بیان کرد: می‌توان به تلاوت و تفسیر قرآن کریم، مداحی و سخنرانی در باب امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

وی افزود: پنج نفر از روحانیون برجسته شهرستان به صورت چرخشی سخنرانی‌های مراسم اعتکاف در مساجد خرمشهر را برعهده دارند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار