تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۸۶۹۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گامی نو در جهت توسعه مبادی مرزی خوزستان؛
احداث سالن جدید مسافری پایانه مرزی شلمچه
با شروع عملیات اجرایی احداث سالن جدید مسافری پایانه مرزی شلمچه یکی دیگر از وعده های دولت تدبیر و امید جامه عمل پوشانده می شود اقدامی که در توسعه مبادی مرزی خوزستان تاثیرگذار خواهد بود.

احداث این سالن به عنوان یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی در خوزستان از وعده های دولت تدبیر و امید در اوایل سال 1394 بود که با تامین اعتبار لازم آغاز می شود.

ساخت این سالن تحولی در تردد و نیز مبادلات مرزی خوزستان ایجاد خواهد کرد و بی تردید زائران عتبات عالیات هم که یکی از بزرگترین مشکلاتشان ازدحام جمعیت در زمان تردد بود را به دست فراموشی می سپارند و دیگر برای عبور و مرور راه دشواری را پیش رو نخواهند داشت.

پایانه مرزی شلمچه واقع در 16 کیلومتری غرب خرمشهر از پایانه های مهم در بین 23 پایانه مرزی کشور است و به دلیل عبور و تردد زائران عتبات عالیات عراق از این مسیر در برخی مناسبت های مذهبی نظیر اربعین در این پایانه با ازدحام جمعیت مواجه می شویم.

به عنوان نمونه در ایام اربعین حسینی روزانه بیش از 20 هزار نفر از مرز بین المللی شلمچه تردد می کنند که نبود فضای کافی برای تردد زائران یکی از مشکلات عمده ای بود که سال ها با آن مواجه بودیم اما با ساخت سالن جدید بزرگترین معضل این پایانه مرزی برطرف خواهد شد.

سالن فعلی اگر چه بزرگ است اما به دلیل حجم بالای تردد زائران ظرفیت آن جوابگو نبوده و سالن جدید در جهت آسان سازی تردد زائران ساخته می شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: سالن جدید مسافری پایانه مرزی شلمچه با اعتبار 170 میلیارد ریال و به مساحت هفت هزار مترمربع به همراه محوطه سازی به زیر بنای یک هزار و 700متر مربع شامل اسکلت فلزی، پوشش، سازه های کار و دو سایه بان برای آسان سازی در عبور و تردد زائران عتبات عالیات ساخته می شود.

مسعود مصدقی اظهار داشت: احداث این سالن می تواند مشکلات عمده تردد زائران و بخشی از کمبود امکانات رفاهی آنان را رفع کند.

وی مدت زمان اجرای این پروژه را که هفته آینده آغاز می شود یک سال اعلام کرد و افزود: با توجه به استقبال حجم عظیمی از زائران ایرانی برای زیارت عتبات عالیات در عراق و نیز اشتیاق عراقی ها برای زیارت اماکن مقدس کشورمان احداث سالن جدید مسافری گامی نو در توسعه مبادلات مرزی هم خواهد بود.

چندی پیش سردار محمود معین پور جانشین سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به احداث سالن مسافری جدید در پایانه مرزی شلمچه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای پاسخگویی به خیل عظیم مشتاقان زیارت عتبات عالیات کشورعراق در مناسبت های مذهبی و ملی احداث سالن مسافری جدید در پایانه مرزی شلمچه ضروری است.

وی به ویژگی امنیتی و رفاهی گذرگاه مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: هر ساله حجم بالایی از زائران جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی به این مرز مراجعه می کنند که میزان مراجعه افراد در هر سال نسبت به سال قبل چند برابر است.

معاون اول رییس جمهوری دی پارسال در بازدید از مرز شلمچه بر اهمیت پایانه مرزی شلمچه تاکید کرده و گفته بود: این پایانه به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق برای اقتصاد و تجارت اهمیت قابل توجهی دارد.

با توجه به تاکید مقام های ارشد کشوری بر توسعه مبادلات با کشورهای همسایه و شتاب بخشی بر این امر، به طور طبیعی در چنین شرایطی منافع مرزی با کشور عراق به خصوص در مرزهای خوزستان و مرز شلمچه برای ما حائز اهمیت است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار