تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۸۶۹۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فولادنوین؛ بهترین گل زده، بیشترین برد،کمترین باخت
نگاهی به عملکرد تیم فوتبال فولاد نوین برای صعود به لیگ برتر
تیم فوتبال فولاد نوین اهواز در نخستین سال حضورش در لیگ دسته یکم باشگاه های ایران با عملکردی مثبت و خیره کننده موفق شد به لیگ برتر فوتبال کشور راه یابد
تیم فولاد نوین در هفته بیست و یکم و یک هفته مانده به پایان مسابقات لیگ دسته یکم باشگاه های ایران با پیروزی یک بر صفر مقابل تیم مس کرمان به عنوان اولین تیم صعود کننده به لیگ برتر شناخته شد.

این در حالی بود که این تیم در طول 22 بازی انجام داده توانست بهترین عملکرد را در لیگ دسته یک فوتبال کشور از آن خود کند که از جمله می توان به بیشترین تعداد گل زده، بیشترین تعداد برد، کمترین تعداد باخت و بهترین تفاضل گل را به دست آورد.

شاگردان کورش موسوی سرمربی تیم فوتبال فولاد نوین در طول مسابقات 36 گل زده در کارنامه خود دارند و با ثبت این آمار توانستند بالاتر از تمامی تیم های لیگ آزادگان قرار گیرند و این در حالی است که از این تعداد گل زده 24 گل در بازی های خانگی به دست آمده است.

پس از فولاد نوین اهواز، گیتی پسند اصفهان با 26 و شهرداری اردبیل با 24 گل در مکان های دوم وسوم قرار گرفتند.

از سوی دیگر در گروه ب لیگ آزادگان تیم صدرنشین سیاه جامگان مشهد که توانست مجوز حضور درلیگ برتر را کسب کند تنها 25 گل زده داشته که این موضوع نشان دهنده تعداد گل های زده کمتر در گروه ب و قدرت بیشتر تیم های گروه الف در گلزنی است.

ثبت 12 پیروزی از دیگر رکوردهای تیم فولاد نوین در مسابقات لیگ دسته یکم فوتبال کشور به شمار می آید. این تیم در 9 بازی خانگی پیروز میدان بود.

همچنین مس کرمان و نساجی مازندران پس از فولاد نوین با 10 و 9 روزی در رده های بعدی قرار دارند.

فولاد نوین اهواز در طول مسابقات لیگ پیروزی های پرگلی داشت از جمله می توان به پیروزی پنج بر یک مقابل نفت و گاز گچساران در هفته یازدهم، پیروزی چهار بر یک مقابل نیروی زمینی درهفته دوازدهم، پیروزی سه بر دو مقابل نساجی مازندران در هفته هفدهم و پیروزی چهار بر صفر مقابل ایرانجوان بوشهر در هفته هجدهم اشاره کرد.

فولاد نوینی ها همچنین در مجموع 22 بازی برگزار شده تنها شش تساوی در کارنامه خود دارند در این میان تنها دو بازی آنها خانگی بوده است.

فولاد نوین اهواز در هفته اول مقابل نیروی زمینی با نتیجه صفر بر صفر، در هفته سوم مقابل گیتی پسند اصفهان با نتیجه یک بر یک، در هفته نهم مقابل آلومینیوم با نتیجه یک بر یک، در هفته چهاردهم مقابل گیتی پسند اصفهان با نتیجه یک بر یک در هفته پانزدهم مقابل استقلال اهواز با نتیجه یک بر یک و در هفته بیستم مقابل آلومینیوم هرمزگان با نتیجه یک بر یک مساوی کردند.

کمترین باخت در گروه الف مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور مربوط به تیم بدون حاشیه فولادنوین است ،که چهار شکست خارج از خانه شاگردان موسوی مقابل تیم های فجر سپاسی در هفته پنجم، ایرانجوان بوشهر در هفته هفتم، شهرداری اردبیل در هفته نوزدهم و نفت و گاز گچساران در هفته بیست و دوم اتفاق افتاد.

اما آنچه در این میان جالب است بدون باخت ماندن تیم فولاد نوین در بازی های خانگی بود.

با توجه به آمار فوق فولادنوین با داشتن تفاضل گل 17 بهترین عملکرد در لیگ دسته یک فوتبال کشور از آن خود کرد در این بین نباید از نقش تاثیرگذار خط حمله این تیم به سادگی گذشت.

حسن بیت سعید (مدافع) هفت گل، امیر زلیکانی (هافبک) هفت گل، علی اصغر عاشوری (هافبک) هفت گل، مهدی نیایش پور (مهاجم) شش گل، مصطفی ماهی (هافبک) دو گل، فرشاد جانفزا (مهاجم) دوگل، محمد جلیزی (هافبک) دوگل، عقیل کعبی (مدافع) یک گل، عبداله ناصری (مدافع) یک گل، فخرالدین شهرویی (مهاجم) یک گل ، گلزنان تیم فولادنوین خوزستان در مسابقات لیگ دسته یک فوتبال کشور بودند.
:
:
:
آخرین اخبار