تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۸۶۹۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تا دوشنبه برنده مزایده پرسپولیس معلوم می‌شود/ احتمال برگزاری مزایده چهارم برای استقلال
مشاور سازمان خصوصی‌سازی گفت: هر صحبتی که در مورد برنده مزایده تا قبل از اعلام نتیجه نهایی بیان می‌شود ظن و گمان است و صحت ندارد.

سید جعفر سبحانی در مورد نقل‌قول‌هایی که برخی افراد در رابطه با پیروزی برخی افراد شرکت‌کننده در مزایده فروش باشگاه پرسپولیس و استقلال می‌زنند عنوان کرد: در جلسه مزایده برای استقلال یک پاکت ارائه شد که به دلیل عدم واریز قیمت سپرده توسط شرکت خواهان در مزایده این مسئله منتفی است.

وی افزود: برای پرسپولیس سه پاکت ارائه شد که یکی از پاکت‌ها همان شرایط متقاضی استقلال را داشت و عملا از این مرحله خارج شد. یکی از دو متقاضی دیگر قیمت سپرده را به طور صد در صد واریز کرده بود و متقاضی دیگر مدعی بود که سپرده را از طریق حساب استانبول واریز کرده و دیر به حساب ما نشسته است. در حال پیگیری این مسئله هستیم تا روز یکشنبه هم این موضوع و هم اهلیت دو خریدار پیگیری و بررسی می‌شود تا برنده قطعی ان‌شالله یکشنبه شب یا حداکثر دوشنبه صبح معرفی شود. سایر مواردی که از سوی برخی دوستان مطرح می‌شود ظن و گمان و نظری است که آنها بیان می‌کنند.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: به این نظریات نه می‌توانیم خرده بگیریم نه حرفی بزنیم اما تا اعلام رسمی برنده مزایده اخلاق حکم می‌کنند چیزی گفته نشود. اینکه یک نفر می‌گوید ما برنده شدیم و نفر دیگر هم همین نظر را دارد همانند بچه‌هایی هستند که از جلسه امتحان بیرون آمدند و به پدر و مادرشان می‌گویند ما 20 گرفتیم یا 18 و تا وقتی که ورقه صحیح نشود هیچ چیز به صورت قطعی معلوم نیست. تا روز دوشنبه که سازمان خصوصی‌سازی، هیات محترم واگذاری و سه وزیر مدنظر نظرشان را به طور قطعی اعلام نکنند همه موارد ظن و گمان است و هیچ اعتباری ندارد.

سبحانی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است برای استقلال مزایده چهارم را برگزار کنند خاطرنشان کرد: در جلسه روز یکشنبه این مسئله از سوی هیات واگذاری بررسی خواهد شد. احتمال برگزاری مزایده چهارم زیاد است. در صورت اینکه تصمیم به برگزاری مزایده چهارم گرفتیم در کارمان سرعت خواهیم داد. پیش از این فاصله مزایده‌ها حداقل 20 روز بود اما این ماه این کار را به یک هفته یا 10 روز کاهش خواهیم داد. حدس ما این است که این مزایده برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: در صورت برگزاری مزایده چهارم آن شرکتی که مدعی بود به خاطر کم‌دقتی در مفاد آگهی واگذاری سپرده شرکت در مزایده را واگذار نکرده و فکر می‌کرد به خاطر پرداخت نقدی پول نیازی به واریز سپرده ندارد می‌تواند در مزایده چهارم شرکت کند و افرادی که خواهان شرکت در مزایده هستند وارد عمل شوند. اگر برنده مزایده پرسپولیس مشخص شود این مسئله به واگذاری سریع‌تر استقلال کمک می‌کند چراکه خریداران می‌بینند در بحث واگذاری جدی هستیم و به این مورد ورود خواهند کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار