تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۸۶۹۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر:
اسامی اخلالگران در روند صادرات پایانه مرزی شلمچه را افشا می‌کنم

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه به جای اعمال سخت گیری در امر صادرات باید تردد از پایانه کنترل شود،گفت: به مسببان این شرایط هشدار می‌دهم در صورت پایان ندادن به این وضعیت در خطبه‌های آتی به ذکر نام آن‌ها خواهم پرداخت.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع این شهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را راهکار برون رفت از مشکلات بیان کردند و این امر باید به عنوان یکی از سیاست‌های مسئولان و دولت مردان اجرا شود.

وی با اشاره به فرموده‌های مقام معظم رهبری به مناسبت روز کارگر افزود: مقام معظم رهبری به مناسبت روز کارگر فرمودند که «راه برون رفت از مشکلات اقتصادی نه در لوزان و نه ژنو است، بلکه رفع مشکلات با تکیه بر تولید محقق می‌شود» و به بنا به فرموده‌های ایشان، باید بخشی از درآمدهای ناشی از نفت به سمت تولید سوق یابد.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در برخی سیاستگذاری‌ها در دولت‌های پیش اتفاق افتاده است، عمل نکردن برخی افراد به توصیه‌های مقام معظم رهبری را سرزنش کرد و گفت: برخی افراد به زبان، فرمایشات مقام معظم رهبری را تکرار کرده اما در عمل به شیوه خود عمل می‌کنند.

موسوی اضافه کرد: این افراد باید بدانند که عمل کردن به سخنان رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات است و در صورت عمل نکردن به آن‌ها هیچ راهی برای رفع مشکلات وجود نخواهد داشت.

وی از برخی رسانه‌ها برای ترویج این باور در میان مردم که تمام مشکلات با توافق هسته‌ای رفع می‌شود انتقاد کرد و متذکر شد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، تولید ستون اقتصاد است و تقویت تولید می‌تواند بخش عظیمی از مشکل اشتغال جوانان را رفع کند.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: نادیده گرفتن دستاوردهای کشور پس از اعمال تحریم‌ها و گره زدن مشکلات به مسائل بیرون مرزهای اسلامی نوعی خیانت به ایران اسلامی است.

موسوی، بسترسازی برای ایجاد اشتغال را امری ضروری دانست که تنها با تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است.

*پرهیز از اختلال در روند صادرات در پایانه مرزی شلمچه

وی در ادامه با یادآور شدن منطقه آزاد بودن پایانه مرزی شلمچه از وجود برخی کارشکنی‌ها در امر صادرات کالا در این مرز خبر داد و اظهار کرد: برخی افراد به‌خاطر اختلاف‌های ساده به جای فراهم سازی بستر برای فعال کردن هرچه بیشتر بازارچه مرزی شلمچه به ایجاد اختلال در امر صادرات در این مرز پرداخته‌اند.

موسوی‌فر اضافه کرد: از مرز شلمچه تعداد بسیاری کامیون تردد می‌کند که به دلیل این اختلاف نظر‌ها این تعداد به نصف کاهش یافته است.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه به جای اعمال سخت گیری در امر صادرات باید تردد از پایانه کنترل شود، به مسببان این شرایط هشدار داد که در صورت پایان ندادن به این وضعیت در خطبه‌های آتی به ذکر نام آن‌ها خواهد پرداخت.

*برخی مسئولان از خود رایی بپرهیزند

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، در فراز دیگری از خطبه‌ها با تبریک سالروز کارگر و همچنین سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم، از تلاش‌های رفیعی دهکردی، مدیر آموزش و پرورش خرمشهر تقدیر کرد و وی را یکی از مدیران لایق شهرستان خواند که در طول دو سال خدمت خود خدمات ارزنده‌ای برای ارتقای سطح علمی و رفع مشکلات این بخش ارائه کرده است.

وی، جابه‌جایی رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر را در این برهه زمانی و با توجه به نزدیک بودن فصل امتحانات و پایان سال تحصیلی عملی نسنجیده خواند و در ادامه بیان کرد: عهدشکنی در سیره برخی افراد شکل گرفته و این افراد هر کسی را برخلاف نظر آن‌ها عمل می‌کند را با وجود اثبات لیاقت‌های خود از سمت خود برکنار می‌کنند.

امام جمعه خرمشهر، این اقدام را ناشی از فکری بسته دانست و خاطرنشان کرد: اگر این افراد دست از این گونه رفتار‌ها بر ندارند شهر هیچگاه روی رشد و توسعه را نخواهد دید.

موسوی‌فر همچنین از اعضای شورای شهر خرمشهر خواست تا فردی لایق و کاردان را به عنوان شهردار این شهر برگزینند و متذکر شد: نباید اشتباهات گذشته را تکرار کرد و بدون شک افراد لایق در همین شهرستان، استان و حتی کشور وجود دارد و انتخاب آن‌ها می‌تواند با برگزاری نشستی مشترک میان فرماندار، نماینده مردم، امام جمعه و 11 عضو شورای شهر خرمشهر صورت پذیرد.

وی از شورای شهر خرمشهر خواست تا از اصرار برای داشتن تسلط کامل بر شهرداری و پیاده کردن دیدگاه‌های محض خود بپرهیزند.

امام جمعه خرمشهر در پایان، با تاکید بر اهمیت آیین عبادی اعتکاف، پیروزی انقلاب اسلامی را آغازگر ترویج این سنت مذهبی در سراسر کشور دانست و از خیرین شهرستان خواست تا برای اعتلای بیشتر این سنت دینی، ورودی پررنگ‌تر داشته باشند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار