تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۸۶۹۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان :
حمايت از كار و كارگر حمايت از توليدات داخلي است
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: در سال همدلي و همزباني موظف هستيم از كار و كارگر حمايت كنيم زيرا حمايت از كار و كارگر حمايت از توليدات داخلي است.

هوشمند صفايي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اهواز با تبريك ولادت حضرت علي (ع)، هفته كارگر و هفته معلم، اظهاركرد: تلاش كارگران در عرصه‌هاي انقلاب، جنگ و جهاد هرگز فراموش نمي‌شود.

وي افزود: اعتصاب كارگري در خوزستان به ويژه كارگران شركت نفت، نقش شاخصي در پيروزي انقلاب داشت و پس از پيروزي انقلاب هم كارگران علاوه بر حضور در عرصه كار و تلاش براي اقتصاد كشور، با آغاز جنگ حضور وسيع و گسترده‌اي داشتند.

صفايي بيان‌كرد: استان عزيز خوزستان بالغ بر يك‌هزار شهيد كارگر تقديم اسلام و انقلاب كرد و پس از جنگ هم كارگران با حضور در بخش‌هاي اقتصادي از هيچ تلاشي فروگذاري نكردند.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص اجراي اقتصاد مقاومتي خاطرنشان‌كرد: نقش كارگران، كارآفرينان و مردم در اقتصاد مقاومتي، نقش بارز و شاخصي است و بر همين اساس در اقتصاد مقاومتي كارگران پيش رو هستند و بايد براي تحقق آن تلاش كنند.

وي گفت: با توجه به تاكيد رهبر بر اجراي اقتصاد مقاومتي، نگاه ما هم بايد به منابع داخلي باشد؛ يكي از اهداف دولت نيز استفاده از ظرفيت‌ها جهت اجراي اقتصاد مقاومتي ابلاغي رهبري است كه بايد در اين راستا و در زمينه گره‌گشايي اقتصادي تلاش كنيم.

صفايي ادامه‌داد: در دولت تدبير و اميد تلاش‌هايي براي رفاه جامعه به ويژه كارگران صورت گرفته كه از جمله آن افزايش 17 درصدي حقوق كارگران است كه بالاتر از نرخ تورم تعيين شده است. حركتي كه براي رفاه اجتماعي اتخاذ شده، حركت مثبتي است كه با توجه به بهتر شدن شرايط اقتصادي جامعه، پيش‌بيني مي‌شود جامعه به رفاه بيشتري برسد.

وي عنوان‌كرد: دو هدف در خصوص جامعه كارگران داريم؛ يكي صيانت و حمايت از آن‌ها تا بتوانند با آرامش در جهت افزايش توليدات استان قدم بردارند. دوم موضوع اشتغال جوانان مطرح است كه اين موضوع موجب نگراني مسئولان كشور است و با توجه به بهبود شرايط در سال جاري، برنامه‌هاي مناسبي در زمينه اشتغال جوانان استان داريم كه اجرا خواهد شد؛ ضمن اين‌كه سال گذشته نيز توفيقات بسيار خوبي داشتيم.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان افزود: براي به آرامش رساندن محيط كار تلاش‌هاي بسياري انجام داديم و يكي از استان‌هاي آرام در اين عرصه هستيم و سعي كرديم با سازش، اختلافات را حل كنيم. خوزستان در كاهش حوادث ناشي از كار جزو استان‌هاي نخست بود؛ به‌طوري كه سال‌گذشته ميزان حوادث ناشي از كار به ميزان 25 درصد كاهش يافت و سعي داريم اين روند را در سال جاري نيز ادامه دهيم.

صفايي بيان‌كرد: يكي از برنامه‌هاي توسعه اشتغال در استان تسهيلاتي است كه مي‌توانيم در اختيار جوانان بگذاريم؛ بر اين اساس از طريق صندوق كارآفرينان اميد تسهيلاتي را با بهره چهار درصد جهت ايجاد شغل در اختيار جوانان قرار مي‌دهيم.

وي ادامه‌داد: سال گذشته شرايط آرامي در بنگاه‌هاي اقتصادي استان داشتيم و كارگران با كمبودها كنار آمدند و كارفرمايان هم سعه صدر داشتند. يكي از تلاش‌هايي كه درخصوص بهبود وضعيت كارگران اتخاذ مي‌شود اين است كه به‌زودي سهام عدالت بين كارگران توزيع خواهد شد.

صفايي گفت: يكي از طرح‌هاي بزرگي كه در ايتان در حال اجرا است، طرح 550 هزار هكتاري مقام معظم رهبري است كه در سال گذشته 14 هزار شغل از طريق اين طرح در استان ايجاد شد.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان افزود: در حوزه اشتغال علاوه بر اين‌كه تمام فرصت‌هاي شغلي در استان ايجاد مي‌شود، تمام كارفرمايان موظف هستند اين فرصت‌ها را در اختيار كاريابي‌ها گذاشته و از طريق آن‌ها نياز خود را تامين كنند. با اين اقدام مي‌توان هم از نيروي بومي استفاده كرد و هم عدالت را در ايجاد اشتغال رعايت كرد.

صفايي گفت: بايد تلاش كنيم و به روزي برسيم تا مشكل بيكاري جوانان بر طرف و موجبات آرامش همگان فراهم شود.

وي در زمينه اشتغال بانوان نيز عنوان‌كرد: با توجه به اين‌كه بخش اعظم جمعيت استان را بانوان تشكيل مي‌دهند بايد تدبيري در زمينه اشتغال آن‌ها اتخاذ شود و البته دولت هم در اين زمينه برنامه دارد. در خصوص فرصت‌هاي شغلي و خوداشتغالي نيز بانواني كه گواهي‌نامه فني و حرفه‌اي داشته باشند مي‌توانند از صندوق كارآفريني اميد و تسهيلات با بهره چهار درصد استفاده كنند.

وي در پايان خاطرنشان‌كرد: تا پايان امسال همه كارگران بيمه خواهند شد و پيرامون مسكن اجتماعي كه از اهداف دولت است در استان كار را با جديت بيشتر پيگيري خواهيم كرد تا كارگران بي‌سرپناه، صاحب خانه و سرپناه شوند.
:
:
:
آخرین اخبار