تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۸۷۰۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفر 10 هزار گردشگر به آبشار شوی در دزفول
بخشدار شهیون دزفول از سفر حدود 10 هزار گردشگر به آبشار شوی در بخش کوهستانی دزفول خبر داد وگفت: استقبال گردشگران از منطقه گردشگری آبشار شوی دزفول رو به افزایش است.

آبشار شوی به عنوان نخستین اثر طبیعی خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی کشور ، دی ماه پارسال در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

این آبشار طبیعی به ارتفاع حدود 85 متر و عرض 70 متر از جمله جاذبه های طبیعی و گردشگری استان خوزستان می باشد که از ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.

شکراله قارم روز یکشنبه افزود: سفر گردشگران به آبشار شوی از ابتدای امسال شتاب گرفته است به طوریکه در چند هفته اخیر آبشار شوی میزبان گردشگران از شهرهای مختلف کشور بود.

وی از احداث زیر ساخت های گردشگری در روستای سرتنگ در مجاورت آبشار شوی خبر داد و افزود: مقدمات احداث کمپ گردشگری در روستای سرتنگ با احداث سرویس های بهداشتی با کمک ساکنان محلی آغاز شده است.

بخشدار شهیون اظهار کرد: به منظور حفظ چشم انداز طبیعی و بکر آبشار شوی همچنین جلوگیری از آلودگی زیست محیطی ، کمپ گردشگری در فاصله چند کیلومتری آبشار و در روستای سرتنگ احداث خواهد شد.

وی گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری در بخش شهیون با ظرفیت های طبیعی منحصر بفرد طرح ساماندهی منطقه به منظور اسکان گردشگران با کمک اهالی و استفاده از منازل روستاییان در حال انجام است.

قارم گفت: زیر ساخت های لازم از جمله برق و مخابرات نیز در دست پیگیری بوده و در نخستین گام با نصب سلول های خورشیدی در منطقه روستای سرتنگ ، علاوه بر تامین برق کمپ گردشگری ، نسبت به تامین روشنایی منطقه نیز اقدام خواهد شد.

وی همچنین گفت: مطالعات لازم برای تامین تجهیزات ارتباطی در منطقه شوی توسط اداره مخابرات دزفول انجام شده و پیش بینی می شود بزودی شاهد پوشش مخابراتی این منطقه باشیم.

قارم با اشاره به اجرای عملیات ساماندهی بخش باقی مانده از مسیر آبشار شوی از پیرچول تا روستای سرتنگ به طول پنج کیلومتر گفت:عملیات شن ریزی این مسر توسط اداره امور عشایر در حال انجام است.

رییس هیات کوهنوردی شهرستان دزفول نیز با اشاره به استقبال گسترده کوهنوردان از منطقه کوهستانی آبشار شوی گفت: آبشار شوی در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های مهم گردشگری ایران می باشد.

غلامحسین حسنپور افزود: در چند هفته گذشته ده ها گروه کوهنوردی از استان خوزستان و سایر استانها به منطقه کوهستانی شهیون و آبشار شوی سفر کرده اند.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی جاده روستای سرتنگ در مسیر آبشار شوی افزود: تامین روشنایی روستای شوی ، احداث پاسگاه انتظامی همچنین استقرار یگان حفاظت از محیط زیست برای حفظ منطقه و نصب تابلو هشدار دهنده در خصوص حفاظت از محیط زیست از جمله نیازهای ضروری این منطقه می باشد.

حسنپور همچنین بر تسریع در احداث جایگاه اسکان گردشگران در روستای سرتنگ تاکید کرد و گفت: به منظور ساماندهی منطقه و ایجاد جذابیت برای ساکنان ملی اخذ ورودی از گردشگران با هدف تامین زیر ساخت های گردشگری در منطقه شوی ضروری است.

وی همچنین از اداره حفاظت محیط زیست خواست ضمن ارایه آموزش های لازم به عشایر و روستاییان محلی در زمینه حفظ محیط زیست برای علاقه مندان کارت همیار افتخاری محیط زیست صادر کند.

آبشار شوی یکی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای ایران است که در دهستان سیدمحمود در بخش شهیون دزفول و در فاصله 100 کیلومتری شهر دزفول قرار دارد.

دو بخش کوهستانی سردشت و شهیون دزفول علاوه بر ظرفیت بالا در زمینه کوهنوردی ، با وجود تنگه ها ، غارها و آبشارهای مختلف همچنین دریاچه زیبای شهیون از جاذبه های طبیعی منحصر بفرد بسیاری در زمینه گردشگری برخوردار می باشند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: آبشار شوی دزفول
:
:
:
آخرین اخبار