تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۸۷۰۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قنبری:
وضعیت نامطلوب غذایی دانش آموزان عشایری خوزستان
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: وضعیت نامطلوب غذایی دانش آموزان عشایری در مدارس شبانه روزی، خطری جدی برای سلامتی آنها بوده و ادامه این روند در مدارس عشایری یک فاجعه جبران نشدنی است.

حمید قنبری در ارتباط با وضعیت تدریس و نحوه کلاس داری معلمان عشایر استان اظهار کرد: معلمان عشایر استان در حال ایثار در مدارس عشایری هستند و همچون رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی با تلاش مضاعف و بی ادعا گاهی اوقات همزمان ۴۰ کتاب درسی را در کلاس های چند پایه که در برخی موارد به احتساب نهضت سواد آموزی و پیش دبستانی می توان آنها را هشت کلاس درس در نظر گرفتند، تدریس می كنند.

قنبری تصریح كرد: شیوه تدریس معلمان عشایری تلفیقی از شیوه های آموزشی حوزه و دانشگاه بوده و به گونه ای است که از ظرفیت دانش آموزان برجسته در پایه های بالاتر به عنوان معلم یاور استفاده شده تا بتوانند این حجم سنگین کتب درسی را در یک روز به دانش آموزان پایه های پایین تر تدریس كنند. در حقیقت به دلیل مختلط بودن دانش آموزان در كلاس های درس شبیه به دانشگاه است. مطمئن باشید که اگر بسته های انگیزشی و مشوق های لازم برای این فرهنگیان در نظر گرفته می شد شاید کیفیت آموزشی و همچنین میل و رغبت معلمان ما بالاتر می رفت.

وی بیان كرد: بسیاری از معلمان ما بیش از یک یا دو دهه عمر خود را در آموزش و پرورش عشایر استان صرف كرده و دین خود را ادا کرده اند؛ بنابراین نیاز هست که با جایگزینی نیروهای جدید، کاری کنیم که این افراد به نزدیکی محل سکونت خود انتقال پیدا کنند. متاسفانه با کمبود نیروی انسانی ۳۵۰ نفری در آموزش و پرورش عشایر استان، نیاز است مسئولان امر در بحث تقسیم نیروهای جدید الورود سهم ویژه ای برای آموزش و پرورش عشایر در نظر بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان یادآور شد: تنها راه حل مشكل ما در زمینه نیروی انسانی در مناطق عشایر بومی گزینی و استفاده از فرزندان عشایر با تخصیص سهمیه ویژه در دانشگاه فرهنگیان برای آنان است. در واقع اگر نیروها از دل مردم عشایر باشند نه تنها درک بهتر و بیشتری از مناطق عشایری خواهند داشت بلکه با اشتیاق و میل وافر به مردم سرزمین خود خدمت می كنند.

قنبری تاكید كرد: صمیمانه از پیگیری های جدی و امید بخش استاندار خوزستان تشکر می كنم. راه مغفول نماندن مطالبات عشایر، احیای شورای عشایری استان و تعیین مشاوره ویژه در حوزه عشایری در استانداری برای احقاق حقوق معطل مانده فرزندان عشایر است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار