تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۸۷۱۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار شادگان خبر داد:
ساخت مسکن برای افراد زیرپوشش بهزیستی شادگان
معاون فرماندار شادگان گفت: بر اساس تفاهمنامه بین معاونت امور بازسازی مسکن روستایی و سازمان بهزیستی، برای افراد زیرپوشش بهزیستی این شهرستان مسکن احداث می‌شود.

نعمت‌الله آلبوغبیش امروز اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه بین معاونت امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن و قائم مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی، برای افراد زیرپوشش بهزیستی شادگان مسکن احداث می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی به‌عمل آمده با اداره بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شادگان، مراحل اجرایی تشکیل پرونده و معرفی به بانک‌های عامل آغاز شده و طبق دستورالعمل، این طرح شامل مددجویان روستایی فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامقاوم زیرپوشش بهزیستی اعم از معلولین سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت تکفل، معلولین مجرد خودسرپرست، زنان و دختران خودسرپرست بالای 35 سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی بهزیستی و بهبود یافتگان می‌شود.

معاون فرماندار شادگان، میزان تسهیلات اعطایی برای خانوارهای روستایی دارای حداقل دو عضو معلول زیرپوشش بهزیستی را جمعا 330 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: از این مقدار مبلغ، 180 میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض که 100 میلیون ریال آن توسط بنیاد مستضعفان، 60 میلیون ریال توسط بهزیستی از محل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی و 20 میلیون ریال به‌صورت نقدی یا مصالح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از محل حساب 100 امام خمینی(ره) تامین و پرداخت می‌شود و مابقی به مبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات مصوب بانکی بر اساس ماده 5 دستورالعمل پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی خواهد بود.

آلبوغبیش یادآور شد: برای همکاری بهینه با مددجویان واجد شرایط به دهیاران تابعه ابلاغ شده که پروانه ساختمان مورد نیاز را یک روزه و بدون اخذ هرگونه عوارض و کاملا رایگان صادر کنند.

وی در پایان، با توجه به محدودیت زمانی تعیین شده، بر ضرورت تسریع در زمینه شناسایی و تشکیل پرونده و معرفی افراد به بانک‌های عامل به‌ منظور آغاز عملیات اجرایی و نظارت دقیق در امر ساخت وساز توسط اداره بهزیستی و بنیاد مسکن تاکید کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار