تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۸۷۱۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش:
آتش زدن بقایای مزارع گندم ممنوع است
فرماندار شهرستان شوش نسبت به آتش زدن بقایای مزارع گندم به عنوان یک اقدام مخرب محیط زیست هشدار داد و از کشاورزان خواست از این اقدام پرهیز کنند.

رضا نجاتی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از عملیات برداشت محصول گندم در مزارع شهرستان شوش افزود: به منظور جلوگیری از آتش زدن بقایای مزارع گندم کمیته ویژه ای در شهرستان شوش تشکیل شده تا ضمن شناسایی کشاورزان متخلف برابر قانون با آنان برخورد کند.

وی همچنین از اداره حفاظت محیط زیست خواست به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست نسبت به شناسایی و معرفی افراد متخلفی که بقایای مزارع گندم را آتش می زنند اقدام کند.

مدیر جهاد کشاورزی شوش نیز گفت: عملیات برداشت محصول گندم از سطح بیش از 65 هزار هکتار مزارع این شهرستان آغاز شده و طبق برنامه در حال انجام است.

علیرضا ملک زاده با بیان اینکه برداشت محصول گندم از مزارع شوش توسط 400 دستگاه کمباین در حال انجام است افزود: پیش بینی می شود بیش از 180 هزار تن محصول گندم از این سطح برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت محصول گندم تا نیمه دوم خردادماه ادامه دارد افزود: خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان شهرستان شوش توسط هشت مرکز خرید گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی و اداره تعاون روستایی آغاز شده است.

شهرستان شوش که در تولید ذرت دانه ای مقام اول را در کشور دارد در کشت و تولید گندم نیز از مناطق شاخص کشور می باشد.

سالانه یک میلیون و 900 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار