تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۸۷۲۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در همایش مشترک خشکسالی، مدیریت آب و زکات مطرح شد؛
280 میلیارد تومان درآمد سالانه بخش کشاورزی رامهرمز
در همایش خشکسالی، مدیریت آب و زکات، درآمد بخش کشاورزی و صنایع جانبی آن در شهرستان رامهرمز سالانه بالغ بر 280 میلیارد تومان اعلام شد.

مدیر جهادکشاورزی رامهرمز صبح امروز در همایش مشترک خشکسالی، مدیریت آب و زکات اظهار کرد: کشاورزی رامهرمز سالانه بالغ بر 280 میلیارد تومان در این بخش و بخش‌های جانبی آن برای مردم درآمدزایی داشته است.

سید خداکرم میرسالاری با توجه به تلاش‌های فراوانی که تاکنون در بخش کشاورزی صورت گرفته است، افزود: کشاورزی این شهرستان تا رسیدن به مرحله آرمانی فرسنگ‌ها فاصله دارد.

وی تصریح کرد: مسله آب از مسائل بحرانی ماست، لذا با توجه به انهار سنتی نیاز به تکمیل شدن هر چه سریع‌تر، یکسان سازی زمین‌های کشاورزی و ایجاد کانال‌های جدید داریم.

مدیر جهادکشاورزی رامهرمز افزود: کمبود آب زیر سد جره و حوزه سلطان آباد نیز ما را با مشکلات جدی روبه‌رو ساخته و امیدواریم بتوانیم با مدیریت آب، این بحران را پشت سر بگذاریم.

میرسالاری همچنین با توجه به فصل برداشت گندم از کشاورزان منطقه خواست در پرداخت زکات محصولات کشاورزی خود همکاری لازم را به عمل آورند تا باعث رونق بخشیدن به رزق و روزی خود شوند.

شهرستان رامهرمز نیازمند احیای شهرک‌های دامداری و دامپروری است

فرماندار رامهرمز گفت: با احیای حوزه دامپروری شهرک‌های دامداری و دامپروری می‌توان نقش موثری را در تامین گوشت و شیر تولیدی برداشت.

مصطفی سمالی صبح امروز در همایش کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: اقتصاد خوزستان محور اقتصاد کشور است و در تمام حوزه‌ها از جمله انرژی، آب و کشاورزی سرآمد همه استان‌ها است.

وی ادامه داد: برای رامهرمز دو جایگاه تعریف شده، یکی در حوزه صنایع سنگین که اقداماتی در دست انجام است و به زودی به نتایجی قابل قبول خواهیم رسید و دیگری در حوزه کشاورزی است.

فرماندار رامهرمز تصریح کرد: شهرستان رامهرمز در حوزه کشاورزی یک قطب از پنج قطب در استان خوزستان است که باید با همت و تلاش حوزه مدیریت کلان شهرستان اقدامات عملی موثری را برداریم.

سمالی افزود: با احیای حوزه دامپروری شهرک‌های دامداری و دامپروری می‌توان نقش موثری را در تامین گوشت و شیر تولیدی برداشت.

وی در پایان بیان کرد: با تاکید استاندار خوزستان مبنی بر توسعه کشاورزی استان امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک با مدیریت بحران آب و صرفه جویی در مصرف و تبدیل انهار سنتی به کانال‌های جدید از هدر رفت آب جدا جلوگیری کنیم.

در ادامه این همایش برخی از مسولان و نماینده کشاورزان دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل و مشکلات کشاورزی منطقه بیان کردند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: رامهرمز
:
:
:
آخرین اخبار