تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۸۷۲۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خريد تضميني گندم در خوزستان از مرز 470 هزار تن گذشت
خوزنیوز: با آغاز فصل برداشت گندم تاکنون بیش از  470 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش خوزنیوز؛ مدیر تعاون روستايي خوزستان با اعلام این خبر گفت:  93 مركز خريد تضميني گندم که از این تعداد 68 مرکز وابسته به تعاون روستایی و 25 مرکز متعلق به شرکت غله و بازرگانی در سطح استان خوزستان عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان به عهده دارند.

هرمز خواجوي قيمت تضميني گندم معمولي را 1155 تومان و گندم دورم را 1188 تومان بيان و ابراز اميدواري كرد با توجه به قيمت مناسب گندم ، شاهد افزايش خريد تضميني از كشاورزان گندمكار باشيم.

وی افزود: امسال بانک کشاورزی عاملیت پرداخت نقدی گندم تضمینی را برعهده دارد که به روز در حال پرداخت پول به کشاورزان زحمتکش می باشد.

مدير تعاون روستايي خوزستان افزود: مراکز خرید تعاون روستایی ظرفیت خریداری یک میلیون تن گندم را دارند و آمادگی خرید تا این میزان وجود دارد خرید گندم تا زمانی که کشاورزان به مراکز خرید مراجعه نمایند ادامه خواهد داشت.

خواجوی عنوان‌كرد: پارسال 965 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستان به نرخ تضمینی خریداری شد که از این میزان حدود 677 هزار تن گندم توسط مراکز خرید وابسته به تعاون روستایی و 288 هزار تن گندم توسط سیلو ها و کارخانجات آرد وابسته به شرکت غله و بازرگانی خریداری شد.
:
:
:
آخرین اخبار