تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۸۷۲۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول خبر داد:
وجود 2400 هزار خیر مدرسه‌ساز در دزفول
رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول از وجود 2 هزار و 400 خیر مدرسه‌ساز فعال در این شهرستان خبر داد.

غلامرضا نصراله‌پور امروز با اشاره به آمار خیران این شهرستان اظهار داشت: بیشتر این خیران کارهای انسان دوستانه خود را به نیت‌های مختلف از جمله وقف در راه فرزند شهید خود انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس مراکز آموزشی در کشور نهاد آموزش و پرورش دزفول همیشه از حمایت‌های افراد خیر بهره مند بوده است، افزود: در سطح شهرستان دزفول 376 آموزشگاه وجود دارد که بیش از 20 درصد از آنها توسط خیرین احداث شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول تصریح کرد: با توجه به مسائل اعتباری دولت و گستردگی نهاد آموزش و پرورش، وجود این خیران دلگرمی بزرگی برای ما محسوب می‌شود، ضمن اینکه وجود این افراد می‌تواند به عنوان یکی از مصادیق شعار امسال که همدلی و همزبانی مردم با دولت است، نمود پیدا کند.

نصراله‌پور با بیان اینکه در سال گذشته پنج آموزشگاه خیرساز به اداره آموزش و پرورش دزفول تحویل داده شده است، گفت: پیش بینی می‌شود برای سال تحصیلی جدید نیز پنج تا هفت آموزشگاه خیرساز دیگر تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

وی به هفدهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز که هفته گذشته در دزفول برگزار شد نیز گریزی زد و عنوان کرد: در این جشنواره برخی از خیرین به احداث آموزشگاه و وقف زمین و منزل متعهد شدند، ضمن اینکه از سوی متولیان طرح برکت نیز احداث هفت مدرسه در مناطق حاشیه‌ای شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

معاون مدیرکل و رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول همچنین در خصوص میزان اعتباراتی که این اداره سالانه از سوی خیرین دریافت می‌کند گفت: تقریبا هر سال بیش از 10 میلیارد تومان تعهد مالی دریافت می‌کنیم که همیشه بیش از 90 درصد آنها عملی می‌شوند، در همین اوایل سال جدید نیز تعهدات مالی بسیار خوبی از سوی خیرین دریافت کرده‌ایم.

نصراله‌پور با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز دزفولی علاوه بر احداث مدارس در تجهیزات و خرید نوشت افزار هم یاور این اداره هستند، افزود: اینگونه کمک‌ها باعث شده تا همیشه از نظر اعتبارات دریافت شده از سوی خیرین در سطح استان رتبه اول را دارا باشیم و در سطح کشور نیز جزو بهترین‌ها محسوب می‌شویم.

وی اضافه کرد: حتی برخی از خیرین دزفولی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند دوری را مانعی برای عدم انجام این اقدامات خداپسندانه نمی‌دانند و در طول سال چندین بار در بحث تهیه پوشاک و نوشت افزار دانش آموزان نیازمند، کمک‌های فراوانی به عمل می‌آورند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول در پایان بیان کرد: امید است بتوان از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را برده و جایگاه خود را در سطح کشور ارتقا دهیم تا مانند همیشه الگوی خوبی برای سایر شهرها باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار