تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۸۷۳۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد:
ارتباط دانشگاه آزاد و صنعت پتروشیمی توسعه می‌یابد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی و صنعت پتروشیمی توسعه پیدا می‌کند.

ابراهیم واشقانی فراهانی صبح امروز در دیدار و نشست با مسئولان شرکت سهامی ره‌آوران فنون پتروشیمی اظهار کرد: موضوع پیوند دانشگاه با جامعه، صنعت و بخش خصوصی جزو برنامه‌های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله آن قدر برای دانشگاه آزاد اسلامی حائز اهمیت است که یک دستورالعمل 10 ماده‌ای در این ارتباط تنظیم و به تمامی واحدهای دانشگاهی ابلاغ شده و واحدهای دانشگاهی هر سه ماه موظف به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در این بخش هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: ایجاد شرایط لازم برای ادامه تحصیل کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی مستقر در بندر ماهشهر در مقاطع کاردانی و کارشناسی و شرکت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در دوره‌های تخصصی کوتاه مدت و بلند مدت شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی و استفاده از امکانات آزمایشگاهی صنعتی و بسیار پیشرفته آنها که کاربرد زیادی در صنایع بالادستی و پایین دستی پتروشیمی دارد می‌تواند کمک بسزایی به توسعه روابط دانشگاه و صنعت کند.

واشقانی فراهانی در ادامه با اشاره به تنوع رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر، تصریح کرد: این واحد دانشگاهی یک واحد فنی و مهندسی است و دارای رشته‌ها و تخصص‌های مورد نیاز شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برگزاری دوره‌های مهارت‌ورزی و تخصصی فنی(کاردانی) که منجر به صدور مدرک رسمی برای کارکنان صنایع پتروشیمی شود از دیگر موارد قابل بررسی است و بدون شک واحد ماهشهر پیشانی دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری و برقراری ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت و بخش پتروشیمی است.

واشقانی فراهانی با مهم دانستن ارتباط دانشگاه با صنعت و بخش خصوصی افزود: پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی در این ارتباط استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی افراد متخصص و زبده و دارای سابقه طولانی و مدارج عالی در صنعت پتروشیمی در راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری و همچنین دعوت از آنها به عنوان استاد مدعو برای تدریس دروس نظری است.

وی ادامه داد: با تحقق این موضوع با توجه به تجربه‌ای که این افراد دارند موضوعات نظری و تئوری را به نحو مطلوب که جاذبه بهتری برای دانشجویان داشته باشد ارائه داده و دانش آموختگان با مطالب علمی و عملی به صورت عمیق‌تر آشنا شوند.

این نشست در راستای انجام مذاکره در ارتباط با برقراری پیوند دانشگاه آزاد اسلامی با بخش صنعت پتروشیمی و انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه همکاری های علمی و پژوهشی برگزار شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار