تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۸۷۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز به کار نمایشگاه کتاب تهران
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فعالیت خود را از امروز آغاز کرد.

درهای مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برای پذیرایی از علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در دوره بیست و هشتم گشوده شد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر بسیاری از بخش های نمایشگاه آماده بازدید مردم است و در برخی قسمت ها هم ناشران و غرفه داران در حال غرفه آرایی و چینش کتاب هایشان برای عرضه در نمایشگاه هستند.

همچنین بخش های جنبی نمایشگاه کتاب تهران هم تقریبا آماده شده و کارهای آماده سازی برخی واحدها برای شروع فعالیت و پذیرایی از مردم ادامه دارد.

یکی از این بخش ها سالنی است که پیش تر برای فعالان چاپ در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر تعدادی از این فعالان در غرفه های خود حضور یافته اند.

کار آماده سازی بخش های کودک و نوجوان هم که در فضای باز و زیر سازه های موقت تقریبا تکمیل شده است. ناشران دانشگاهی و ناشران آموزشی هم در خیابان های شمالی مصلی و بعد از ناشران کودک قرار گرفتند که سالن های مربوط به این دو بخش هم برپا شده است.

بخش ناشران بین الملل نمایشگاه کتاب تهران هم با فعالیت متراکم سالن گمرک مهیا شده و ناشران خارجی هم اکنون پذیرای آماده استقبال از شهروندان ایرانی هستند. امسال بیش از دو هزار و ۳۰۰ ناشر داخلی در بخش های مختلف نمایشگاه به عرضه حدود ۳۰۰ هزار عنوان کتاب مبادرت می کنند. در بخش خارجی هم حدود ۱۶۶ هزار عنوان کتاب به معرض فروش و نمایش گذاشته شده است.

یکی از ویژگی های نمایشگاه امسال واگذاری بخشی از امور آن به تشکل های نشر بوده است. بر این اساس امسال چهار کمیته ناشران داخلی ناشران بین الملل اطلاع رسانی و سرای اهل قلم به این تشکل ها سپرده شده است.

نمایشگاه امسال کتاب تهران همچنین یک مهمان ویژه دارد؛  کشور پادشاهی عمان بعد از افغانستان که در دوره قبل به عنوان مهمان ویژه حضور یافته بود، در نمایشگاه کتاب حضور یافته است.

بعلاوه امسال و اضافه بر ناشران مطرح خارجی، روسای نمایشگاه های کتاب پاریس، مسکو و بولونیا در نمایشگاه کتاب تهران حضور یافته اند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا ۲۶ اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و تهران همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب دایر است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار