تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۸۷۳۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
به ازی هر هزار تولد در کشور 9 ماما وجود دارد
زایمان های سزارین در کشور ما در سال 93 به میزان 10 درصد نسبت به سال 92 کاهش داشت و میزان مرگ مادران نیز به همان میزان 19.6 درصد باقی مانده است
خوزنیوز: رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در کشور ما به ازای هر هزار تولد تنها 9 ماما وجود دارد درحالی که میانگین جهانی 30 تا 50 ماما است.

به گزارش خوزنیوز؛ پروین عابدی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از ماماهای نمونه خوزستان در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: ماما در جامعه زنان ما به راحتی قابل دسترس نیست.

وی بدون اشاره به آمارهای استانی گفت: زایمان های سزارین در کشور ما در سال 93 به میزان 10 درصد نسبت به سال 92 کاهش داشت و میزان مرگ مادران نیز به همان میزان 19.6 درصد باقی مانده است.

وی با بیان اینکه مامایی از مشاغلی است که در جامعه مقبولیت بسیاری دارد، افزود: متاسفانه حقوق دریافتی ماماها در کشور ما جزو کمترین دریافتی ها است.

رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: پارسال در کشور 470 زایمان طبیعی رایگان انجام شد که 75 درصد این زایمان ها توسط ماماها بود و 26 هزار از زایمان ها نیز در مراکز خصوصی توسط ماماها انجام شد.

وی بیان کرد: از ارایه دهندگان خدمات مامایی تنها 30 درصد آموزش های الزامی برنامه های خود را دریافت کردند.

عابدی در خصوص وضعیت کنونی ماماها در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اجرای طرح مقیم شدن دانشجویان در نوبت صبح و عصر، اجرای جلسات ترویج زایمان طبیعی و استفاده از ماماهای هیات علمی برای آموزش در نوبت های بیمارستان از برنامه های این دانشگاه است.

به گزارش خوزنیوز؛ در این آیین از 10 مامای نمونه خوزستان تجلیل شد.
:
:
:
آخرین اخبار