تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۸۷۳۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه آبادان:
صنعت نفت حکم شاگرد تک‌ماده‌ای را دارد
فرماندار ویژه آبادان گفت: تیم صنعت نفت با وضعیت کنونی‌اش حکم شاگرد تک‌ماده‌ای را دارد که شادی را از مردم آبادان گرفته است

عزیزالله شهبازی در جلسه بررسی مسائل فوتبال آبادان در محل اداره ورزش و جوانان این شهر اظهار کرد: پیش از تعیین هیئت‌مدیره باشگاه نفت، مشاوره‌های زیادی را ارائه کردیم که متاسفانه هیچ یک از این مشاوره‌ها مورد استفاده قرار نگرفت.

وی اضافه کرد: هنگامی که تیم تنزل‌هایی را پیدا کرده بود، به عنوان رئیس شورای ورزش شهرستان که مسئولیت‌هایی نیز بر عهده‌ام گذاشته شده، بار دیگر مشاوره‌هایی را ارائه کردیم که باز هم با بی‌تفاوتی و بی‌توجهی مسئولان نفت مواجه شد.

*نفتی‌ها مشاوره‌هایمان را نپذیرفتند

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: هر چند که ارائه مشاوره‌های فراوان راه به جایی نبرد اما از هیچ همکاری در جهت بهبود وضعیت و کسب موفقیت تیم نفت دریغ نمی‌کنیم.

شهبازی یادآور شد: همواره سعی کردیم تا تیم نفت را که مردم در سراسر ایران و حتی خارج از کشور به آن دلبستگی داشته‌اند، حمایت و همراهی کنیم.

معاون استاندار خوزستان گفت: متاسفانه از شانس حضور در لیگ برتر باز ماندیم و نتوانستیم دل ورزش دوستان، هواداران، پیشکسوتان و در کل، مردم را به دست آوریم.

وی با بیان اینکه این جلسه برای دریافت نقطه نظرات جمع حاضر (روسا و برخی از اعضای هیئت مدیره کانون‌های پیشکسوتان، مربیان و باشگاه‌داران) در خصوص مسائل مرتبط با تیم صنعت است، افزود: گرفتن امتیاز تیم فولاد نوین خوزستان می‌توان شادی و نشاط را به مردم آبادان بازگرداند.

شهبازی اظهار کرد: به رغم اعلام چند گروه قدر تهرانی برای گرفتن امتیاز، تیم فولاد اما نظر استاندار خوزستان بر این است که این امتیاز از استان خارج نشود، لذا پیشنهاد گرفتن امتیاز فولاد ابتدا به نفت آبادان و سپس نفت مسجد سلیمان ارائه شده است.

*نفت امتیاز فولاد نوین خوزستان را خریداری کند

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: باید تلاش همه جانبه‌ای صورت گیرد تا مسئولان نفت را مجاب کنیم که اگر می‌خواهند خلاقیت، نشاط  و امید ایجاد کنند باید هزینه کنند و خرید امتیاز فولاد می‌تواند در این راستا ثمربخش باشد.

وی با اشاره به اینکه خرید امتیاز فولاد، شور و هیجان را به آبادان باز می‌گرداند گفت: هر چند که با نقطه ایده‌آل و آرمانی فاصله داریم اما سال گذشته توانستیم مسابقات ورزشی مختلفی را حتی در رده جهانی با موفقیت در آبادان برگزار کنیم.

شهبازی افزود: نقش منطقه آزاد اروند به لحاظ مسئولیت قانونی که در بخش‌های مختلف دارد در جهت برپایی مسابقات پررنگ بود.

وی اضافه کرد: سعی داریم تا به غیر از شورای ورزش، با تشکیل گروهی از پیشکسوتان، باشگاه‌داران و ورزشی نویسان در جهت ارائه راهکارهای عملی برای بهبود وضعیت ورزش شهر به‌ویژه فوتبال گام‌های موثری برداریم.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه آبادان نام پرآوازه‌ای در زمینه ورزش حتی در سطح کشور و جهان است، افزود: منطقه آزاد اروند یک بنگاه اقتصادی ملی است و امید می‌رود تا از کمک‌های این سازمان به شکل قانونی بهره ببریم.

*روی کلنگ‌زنی‌ها نمی‌شود حساب کرد

معاون استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه ساخت زمین چمن واقع در ایستگاه شش ذوالفقاری یادآور شد: روی کلنگ‌زنی‌ها نمی‌شود حساب کرد، اکنون نیاز است تا کاری انجام شود.

شهبازی با اشاره به اینکه طبق قانون هر جایی که منطقه آزاد اعلام شود، پرداخت اعتبارات دولتی به آن منطقه قطع می‌شود، ادامه داد: استاندار خوزستان گفت تا زمانی که هستم آبادان و خرمشهر از کمک‌های دولتی بهره‌مند هستند که تخصیص 130 میلیارد تومان به ساخت جزیره شادمانی و 7 میلیارد و 700 میلیون تومان برای برداشت دژ خاکی ساحل اروند رود از جمله این کمک‌ها است.

وی گفت: باید با محوریت سازمان منطقه آزاد اروند و همراهی پالایشگاه، پتروشیمی، گمرک، بندر و سایر ادارات در جهت ایجاد سالن چند منظوره قابل قبول در سطح شهر اقدام شود.

شهبازی افزود: اینکه بعد از گذشت سال‌ها تنها یک زمین و آن هم در اختیار نفت است، جای تامل دارد.

فرماندار ویژه آبادان اضافه کرد: مشکلات حوزه ورزش مربوط به بخش خاصی نیست بلکه از گذشته بر جای مانده لذا باید با همت جمعی در جهت رفع آنها بکوشیم.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: توسعه همانند قطاری‌ست که باید تمام واگن‌هایش با هم کار کنند، اگر در ورزش خواهان توسعه هستیم، همه باید با هم گام برداریم.

*جلسات باید خروجی داشته باشند

وی با تاکید بر اینکه صرف برگزاری جلسات نباید مدنظر باشد و جلسات باید خروجی داشته باشند گفت: هر چند که به صورت پراکنده کارهایی انجام شده اما هنوز نتوانسته‌ایم قابلیت‌ها، ارزش‌های خدادادی و بالقوه آبادان را شناسایی کنیم، چه برسد به اینکه آنها را به فعل برسانیم.

شهبازی بار دیگر از رسانه‌ها و پیشکسوتان برای مجاب کردن مسئولان باشگاه نفت در راستای خرید امتیاز فولاد نوین خوزستان با هدف دلخوشی مردم، طلب همراهی و همکاری کرد و افزود: نقش رسانه‌ها اینجا پررنگ است تا نفت، امتیاز فولاد نوین را بگیرد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار