تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۸۷۳۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد محدودیت برای کشت تابستانه در خوزستان اشتباه بود
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد محدودیت کشت برای کشاورزان خوزستانی کار اشتباهی بود و وزارت نیرو باید درباره میزان آب ذخیره شده پشت سدهای کرخه و سیمره شفاف سازی کند.

ناصر صالحی نسب با انتقاد از ایجاد محدودیت کشت برای کشاورزان خوزستانی در حوضه آب‌ریز کرخه اظهار داشت: ما به دنبال شفاف سازی درباره میزان آب ذخیره شده پشت سد‌ها کرخه و سیمره هستیم و از وزیر نیرو سوال داریم.

وی افزود: محدودیت کشت برای کشاورزان خوزستانی باید حل شود چرا که منابه آبی فروانای در خوزستان در جریان است و این محدودیت برای کشاورزان خوزستانی اشتباه است.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود منابع آبی و کاهش باران در سال گذشته گفت: کاهش نزولات اسمانی در یکی دو سال گذشته برای مردم آشکار شده اما سوال مردم دشت آزادگان این است که چرا از نفت فقط آلایندگی ان به مردم این شهرستان‌ها رسیده است.

وی بیان کرد: اگر مسئولان وزارت نیرو صلاح دیدند که باید به منظور تأمین برق آب مورد نیاز کشاورزان را تأمین نکنند و فعال بودن توربین‌های برق مهم‌تر از کشاورزی مردم است باید پاسخگو باشند که چرا صد‌ها فرصت شغلی را از مردم در تالاب‌های خوزستان به دلیل خشکسالی سلب کرده‌اند.

صالحی نسب اظهار داشت: ما باید قانع شویم که پشت سدهای سیمره و کرخه آب اضافی ذخیره نشده باشد و ایجاد محدودیت کشت برای کشاورزی شهرستان‌های اهواز، شوش، هویزه، سوسنگرد و حمیدیه به دلیل کاهش منابع آبی است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار