تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۸۷۴۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نقش اساسی جمعیت هلال احمر در تحقق همبستگی ملی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری؛ «دولت و ملت همدلی و همزبانی» گفت: جمعیت هلال احمر می‌تواند نقش اساسی و مهمی در تحقق این شعار ایفا کند.

علی خدادای در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز، 18 اردیبهشت به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ پرداخت و اظهاركرد: «انسان مهربان و دنیای آرام» شعاری که امسال به مناسبت هفته هلال احمر انتخاب شده، نشانگر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر نهادی است که با توجه به ارزش‌های انسانی و حفظ حرمت و کرامت انسانی و کمک به سلامت انسان‌ها و ایجاد تفاهم میان آنها تشکیل شده و در ایجاد همبستگی جهانی نقش مؤثر ایفا می‌کند. با توجه به شعاری که مقام معظم رهبری در آغاز سال بیان فرمودند: «دولت و ملت همدلی و همزبانی»، جمعیت هلال احمر می‌تواند نقش اساسی و مهمی در تحقق این شعار ایفا کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به شرایط جغرافیایی و اقلیمی خاص و متمایز خوزستان عنوان کرد: این استان دومین استان از نظر حاشیه نشینی و پس از خراسان رضوی قرار دارد. خوزستان با 24 حادثه طبیعی از 32 حادثه موجود روبه رو است که این استان را تهدید می‌کند؛ لذا برنامه‌ریزی برای مقابله با این حوادث در سرلوحه کار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

وی با اشاره به مهمترین عوامل مرگ و میر انسانی در جهان گفت: این عوامل که در کشور ما متعدد است شامل بیماری‌های قلبی و عروقی، تصادفات و بیماری‌های سرطانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به تلفات تصادفات جاده‌ای و هزینه‌های آن در استان، با بیان اینکه خوزستان به بیش از 32 پایگاه امدادرسان جاده‌ای نیاز دارد گفت: ان شاءالله در آینده با همکاری مسئولان ذی ربط اقدام به برطرف کردن این نیازها در سطح استان خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی استان خوزستان نیاز به آموزش است که در این راستا جمعیت هلال احمر خوزستان اقدام به برنامه ریزی مناسب برای ایجاد دو دبیرخانه مهم، خودمراقبتی و ریزگردها که در سال‌های اخیر به طور متوالی با این مشکل مواجه بود، کرده است. امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم آموزش لازم را برای مقابله با تأثیرات سوء ریزگردها انجام دهیم.

خدادای افزود: یکی از حوزه‌هایی که جمعیت هلال احمر با توجه به رسالت خود به آن پرداخته است، کمک به سلامت جامعه است که با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، اقدام به ارائه خدمات درمانی کرده است که فعالیت‌های مستمری را در ارائه خدامت توانبخشی و توان‌افزاییبه افراد نیازمند انجام می‌دهد.

وی یکی از تهدیدهای جامعه استانی را افزایش بی رویه سرطان دانست و گفت: برای مقابله با این بیماری گام اول تشخیص و درمان است که در این راستا اقداماتی صورت گرفته ولی کافی نبوده و ما باید با ایجاد یک مرکز بین‌المللی تشخیص و درمان شاهد کاهش این بیماری در استان باشیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار