تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۸۷۴۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر اهواز:
پیش از حاشیه شهر، به بافت فرسوده اهواز توجه شود
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر اهواز گفت: ساختمان​هاي فرسوده شهر نيازمند تخصيص اعتبار هستند و شهرداري به تنهايي قادر حل این مساله نیست.

جمشيد سلحشور اظهار كرد: ساختمان​هاي فرسوده در برخي مناطق شهر به خصوص منطقه 7 به وفور مشاهده مي​شود كه بنا به ضرورت رسيدگي به اين موضوع جلسه​اي با فرماندار تشكيل شد و نيازها و راهكارها مورد بررسي قرار گرفت.

وي ادامه داد: پس از منطقه 7، اين بناها بيشتر در منطقه 8 و همچنين منطقه يك که مركز شهر اهواز را در بر گرفته است؛ قرار دارند و با این شرایط، لازم است جهت ساماندهي بناهاي فرسوده كه منظره نازيبايي در شهر ايجاد كرده​اند، راهكارهاي مناسب به سرعت عملياتي شوند.

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر اهواز گفت: بافت فرسوده در اين مناطق جزو طرح​هايي است كه باید از سوي دولت حمايت​هايي براي ساماندهي آن صورت گيرد تا شهرداري بتواند اين املاك را خريداري و نوسازي كند.

سلحشور با بيان اينكه خريد اين املاك اعتبار بالايي نياز دارد، افزود: اين كار به تنهايي از عهده شهرداري برنمي‌آيد و ضروري است كه به جاي پرداختن به ساماندهي حاشيه شهر، توسعه را ابتدا در اين مناطق شهري داشته باشيم.

وي اظهار كرد: بهترين روش جلب مشاركت بخش خصوصي است اما هم در اين دوره و هم دوره قبل شاهد اين بوديم كه اجراي طرح​هاي مشاركتي موفقيت​آميز نبوده است و در اين اقدام يا سرمايه​گذاري مناسبي براي اجراي طرح​ها پيدا نشد يا شهرداري نتوانسته سرمايه​گذار خوب را جذب كند.

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر اهواز گفت: البته شهرداري بايد همچنان روي راهكارهاي مشاركتي ولي به موازات اين اقدام بايد درخواست حمايت اعتباري از دولت داشته باشيم به همين منظور در جلسه​اي كه تشكيل شد، حمايت فرماندار اهواز از شهرداري در اين زمينه درخواست شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار