تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۸۷۴۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود امکانات در روستاهای ایذه
روستائیان شمال غرب ایذه از کمبود امکانات گلایه دارند و این موضوع را چندین بار به مسئولان این شهرستان که این روزها بدون فرماندار امور می‌گذراند، گزارش داده‌اند.

این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در میان کوهستان‌های سر به فلک کشیده زاگرس وضعیت بسیار متفاوتی با سایر شهرهای استان خوزستان دارد و از این رو کمبود امکانات و نداشتن برخی مایحتاج اولیه زندگی در برخی روستاها و بخش‌های مختلف آن دیده می‌شود.

عدم وجود آب آشامیدنی در مناطقی که گاها چند صد متر با رود کارون و دریاچه سدهای منطقه فاصله دارند و عدم وجود جاده مناسب، نداشتن مرکز بهداشت، جاری بودن فاضلاب‌های روستایی و عدم نبود سیستم مناسب در جهت دفع فاضلاب‌های خانگی و مشکلات اهالی با مسئولان منابع طبیعی به لحاظ مشخص نبودن حوزه روستایی، از جمله مشکلات مطرح شده این روستائیان واقعا نیازمند بوده که به نماینده شهر و مسئولانشان گزارش شده است.

با اینکه چندین بار نماینده شهرستان و سایر مسئولان برای بررسی مشکلات آن اقدام کرده‌اند، ولی به دلیل گسترده بودن منطقه و وجود مشکلات و کاستی‌ها در روستاهای این شهرستان، اقدامات به جایی نمی‌رسد و همچنان مشکلات و نداشته‌ها به حال خود باقی مانده است.

مردم روستای بردپاره و چند روستای کوچک اطراف آن در منطقه گلزار بخش سوسن از عدم وجود سیستم دفع فاضلاب و ساماندهی روستایی، عدم وجود آب مناسب در روستاهای خود و نداشتن جاده گلایه‌مند بوده و درخواست پیگیری آن را داشتند که با وعده مسئول اداره آب روستایی و نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی، طرح آب‌رسانی و لوله کشی یک روستا در اطراف دهستان بردپاره مصوب، و این امر باعث ایجاد امید بین این مردم روستایی شد.

عدم وجود کار و شغل برای اهالی، نیاز به حمایت بیشتر از دیگر خواسته‌های مردم این روستاها است که از طریق دهیاران و شوراهای روستایی به مسئولان شهرستان ابلاغ شده و همچنان این مردم چشم به راه یک فعالیت و تغییر جدید هستند.

کمبود امکانات در روستاهای ایذه
گزارش مشکلات به نماینده شهرستان


کمبود امکانات در روستاهای ایذه
جاده های روستایی شهرستان ایذه
 

کمبود امکانات در روستاهای ایذه
وضعیت فاضلاب روستایی

گفتنی است ؛ فرماندار شهرستان ایذه چندی پیش به‌دلیل حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده و این شهرستان همچنان منتظر حضور فرماندار جدید است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: ایذه
:
:
:
آخرین اخبار