تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۸۷۵۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل راه آهن جنوب:
تجهیزات خطوط ریلی خط دوم اهواز - بندر امام در حال بارگیری است
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: پنج هزار تن تجهیزات خطوط ریلی به منظور احداث خط دوم اهواز - بندر امام در مرحله بارگیری از یزد به سمت اهواز است.

عبدالکریم درویش زاده روز شنبه اظهار داشت: عملیات ساخت خط دوم اهواز - بندر امام به طول 110 کیلومتر هم اینک در مرحله روسازی قرار دارد که در این چارچوب و بر اساس قرارداد منعقده با قرارگاه خاتم الانبیا ریل مورد نیاز خط از کارگاهی واقع در محدوده یزد - بافق تامین می شود.

وی خطوط ریلی در مرحله بارگیری را تامین کننده 40کیلومتر از این مسیر دانست و گفت: برای تامین مابقی ریل مورد نیاز خط پیگیری ها در دست انجام قرار دارد.

درویش زاده اعتبار احداث خط دوم اهواز - بندر امام را یک هزار و 50میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هم اینک عملیات بهسازی خط نخست از سمت بندر امام هم در دست تکمیل قرار دارد که تاکنون از مجموع 60کیلومتر مسیر(تا محدوده ریلی اهواز) 53کیلومتر بهسازی شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب همچنین از اتمام عملیات زیرسازی خط دوم و عملیات بالاست ریزی قشر نخست به طول 70کیلومتر خبر داد.

عملیات دو خطه کردن مسیر اهواز - بندر امام که از نیمه نخست 1393 آغاز شده، یک سال به طول می انجامد که باعث افزایش ایمنی تردد، کوتاه شدن زمان سفر و حذف تلاقی ها خواهد شد.

هم اینک تردد در محور ریلی اهواز - بندر امام با دو ست ریل باس یک ساعت و 15دقیقه به طول می انجامد که دو خطه کردن مسیر این فاصله را 15دقیقه کاهش خواهد داد.

در این محور هم اینک دو رام قطار روزانه دو بار رفت و دو بار برگشت دارند و در هر بار رفت ظرفیت جابجایی 334نفر وجود دارد.

طول خطوط اصلی راه آهن در محور جنوب 618 و طول خطوط فرعی آن240 کیلومتر است.

خوزستان شش درصد شبکه ریلی کشور را در خود جای داده است و از نظر طول خط رتبه هشت کشور را به خود اختصاص می دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار