تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۷۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست جهادکشاورزی آبادان خبر داد:
هرس و تکریب 125 هکتار از نخیلات شهرستان آبادان
سرپرست جهادکشاورزی آبادان از هرس و تکریب 125 هکتار از نخیلات این شهرستان خبر داد.

ناجی شهیب‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از برگزاری دوره‌های آموزش کشاورزی ویژه زندانیان در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی برای زندانیان پس از گذراندن دوران محکومیت و تامین درآمد خانواده‌های آنان، اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی با همکاری اداره زندان‌های شهرستان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی برای زندانیان کرد.

وی اضافه کرد: این دوره‌ها در زمینه‌های پرورش قارچ خوراکی، تهیه ورمی کمپوست، پرورش گاومیش، گاو شیری و مرغ بومی بوده که برای 195 نفر از زندانیان برگزار شد.

سرپرست جهادکشاورزی آبادان تصریح کرد: کارشناسان جهادکشاورزی آخرین یافته‌های علمی رشته‌های آموزشی به فراگیران آموزش داده شد.

شهیب‌زاده در ادامه از هرس و تکریب 125 هکتار از نخیلات این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان آبادانی طی زمستان سال گذشته با همکاری واحد باغبانی مدیریت جهادکشاورزی اقدام به هرس و تکریب نخیلات در 125 هکتار از اراضی کشاورزی آبادان کردند.

وی عنوان کرد: این عملیات با هدف حفظ بهداشت نخلستان حذف برگ‌های آلوده به آفات و بیماری‌ها، برگ‌های خشکیده و جلوگیری از پوسیدگی و تجمع رطوبت و حمله موریانه به تنه و ایجاد تعادل در اندام‌های رویشی و زایشی نخل می‌شود.

سرپرست جهادکشاورزی آبادان اضافه کرد: 186 نخلدار آبادانی با صرف هزینه به مبلغ 250 میلیون ریال از محل اعتبارات اصلاح و نوسازی باغات، 125 هکتار از نخیلات خود را هرس و تکریب کردند.

آبادان در حال حاضر دارای 2 میلیون و 400 هزار اصله نخل مثمر است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: آبادان
:
:
:
آخرین اخبار