تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۸۷۶۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
معلمان عشایر، نخبگان بسیاری به کشور تقدیم کرده‌اند
امام جمعه موقت اهواز گفت: معلمان عشایری نخبگانی بسیاری را تحویل جامعه داده‌اند که این امر موجب شده کشور را به قطب علمی جهان تبدیل کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی در مراسم تجلیل از معلمان عشایر با عنوان ”معلمان کبیر در مدارس صغیر” که امروز (20 اردیبهشت) در تالار طلاییه ناحیه 4 اهواز برگزار شد، با اشاره به جایگاه معلم اظهارکرد: معلمی شغل انبیا است و من با افتخار در این مراسم حاضر شده‌ام.

وی ادامه داد: معلم عشایر بودن یک مدال افتخار و مقامی بی‌نظیری است. عشایر همیشه مورد تاکید امام راحل بوده‌اند و نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کنند به گونه‌ای که امام (ره) فرمودند "عشایر ذخایر انقلابند".

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تحولات جاری در منطقه، گفت: کشور ما در امنیت کامل نسبت به ناامنی‌ها و حوادث جاری در کشورهای همسایه قرار دارد و این حاصل تلاش و مجاهدت فرزندان عشایر است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی بیان کرد: در استان خوزستان خون عرب و عجم و لر و بختیاری و تمام قومیات‌ها با هم آمیخته است که در این بین خون عشایر دینداری و شرافت موج می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان همیشه عشایر را نقطه هدف خود قرار می‌دادند اما با وجود کمبودها و نبود تجهیزات و امکاناتی که در آن مناطق وجود دارد، دشمنان نتوانستند به هدف خود برسند.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: امروز فرزندان و شاگردان مناطق عشایری، شرافت کشور را حفظ کرده‌اند و همین جامعه عشایر نخبگان بسیاری را به کشور تقدیم کرده که توانستند در پیشرفت علمی کشور تاثیر بسیاری بگذارند.

همچنین در این مراسم حمید قنبری، رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با گرامیداشت روز معلم گفت: این معلمان کبیر که در مدراس صغیر مشغول به فعالیت هستند، اگرچه گمنام‌اند اما کودکانی را تربیت می‌کنند که در آینده اسطوره خواهند شد.

قنبری ادامه داد: نقش معلم، نقش بی‌بدیل در جامعه است. تاثیر معلمان در تربیت کودکان از خانواده‌ها هم عمیق‌تر است. نگاه و روش یک معلم و همچنین مسئولیت‌پذیری او سرنوشت یک انسان را تغییر می‌کند.

وی با بیان این که به دلیل بعد مسافت تمام معلمان عشایر استان نتوانستند در این مراسم شرکت کنند، اظهارکرد: معلمان عشایر زحمات بسیاری را متحمل می‌شوند. زمانی که معلم دردمند می‌شود باید همه جامعه در خدمت او باشد.

رییس آموزش و پرورش عشایر تصریح کرد: دولت و قانون‌گذاران باید به فکر معلم باشند. اگر معلم در اولویت فعالیت باشد، شاهد اوج و ارتقای تمام جامعه خواهیم بود.

در پایان این مراسم تعدادی از معلمان مدارس عشایر خوزستان مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار