تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۸۷۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تالارهای آفتاب و آینه اهواز در اختیار انجمن هنرهای نمایشی قرار گرفت
واگذاری تالارهای آفتاب و آینه اهواز به بخش خصوصی لغو و با نظر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همت هنرمندان این فضاها به انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و هنرمندان تئاتر واگذار شد
رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: واگذاری تالارهای آفتاب و آینه اهواز به بخش خصوصی لغو و با نظر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همت هنرمندان این فضاها به انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و هنرمندان تئاتر واگذار شد.

محمد مالی روز سه شنبه اظهار کرد: در کل خوزستان در حوزه فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 80 مکان و تاسیسات فرهنگی وجود دارد که مقرر شد به بخش خصوصی واگذار شود.

وی گفت: با درایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان توجه ویژه ای شد که این واگذاری ها در حیطه انجمن های تخصصی و فنی و با حفظ هویت و کارکرد اصلی این تاسیسات که همان اقدامات فرهنگی است، صورت گیرد.

وی افزود: در همین راستا بضاعت سخت افزاری تئاتر اهواز که تنها تالارهای آفتاب و آینه است با توجه استاندار خوزستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان،و در آستانه مراسم روز تئاتر در استان در یک همکاری بین بخشی و تعامل بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان، تالار آفتاب و آینه به انجمن هنرهای نمایشی استان واگذار شد.

مالی با اعلام این خبر خوشایند به اهالی تئاتر و هنر استان گفت: در سه ماه آینده این مجموعه بازسازی و استانداردسازی خواهد شد و تالار آفتاب به مجموعه فرهنگی تئاتر شهر اهواز تبدیل خواهد شد.

در یکی دو ماه گذشته بر اساس رویکرد کلی دولت در واگذاری اماکن دولتی به بخش خصوصی مبتنی بر برنامه پنجم توسعه و بودجه سالیانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر اساس قانون ،اقدام به انجام مراحل واگذاری تالار آفتاب و آینه اهواز به بخش خصوصی کرد که این امر با مخالفت بسیاری از هنرمندان روبه رو شد و مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با دلسوزی از این تصمیم منصرف و این فضاهای فرهنگی را در اختیار انجمن هنرهای نمایشی قرار داد.

تالار آفتاب و تالار آیینه اهواز به ترتیب هر کدام گنجایش 350 و 200 نفر تماشاچی را دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار