تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۸۷۸۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزگار خوش دلالان، وقتی نرخ خرید دولتی پایین است
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سایه دلالان در بخش کشاورزی بر تمام محصولات کشاورزی سنگینی می‌کند و این مساله موجب ایجاد اخلال در وضعیت عرضه و تقاضای محصولات  این بخش می‌شود.

حجت ‌الاسلام محمد سادات ابراهیمی اظهار کرد: بین عرضه و تقاضا در محصولات کشاورزی رابطه معناداری وجود دارد که به هم خوردن ابن رابطه موجب بروز مشکلات جدی در قیمت و عرضه محصولات این بخش خواهد شد.

وی افزود: بهترین راهکار جلوگیری از حضور دلالان، خرید تضمینی محصولات است که قوانین خاصی در این زمینه وجود دارد اما این قوانین به خوبی رعایت نمی شود و این عامل موجب حضور بیشتر دلالان در بخش کشاورزی شده است.

سادات ابراهیمی تصریح کرد: قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گندم با افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله آب و برق بالا رفته است اما می‌بینیم که قیمت خرید تضمینی بسیار پایین تر از قیمت تمام شده آن است و این دلیل موجب می‌شود کشاورزان محصولات خود را به دلالان بفروشند.

وی در خصوص رضایت کشاورزان از قیمت خرید تضمینی عنوان کرد: با توجه به هزینه‌های تمام شده محصولات، قیمت خرید تضمینی بسیار پایین است و کشاورزان از این مساله رضایت ندارند و ضرر زیادی به کشاورز و معیشت آن‌ها وارد می‌شود که باید به این مشکلات رسیدگی کرد.
 
سادات ابراهیمی گفت: کشاورزی بخشی است که نیازمند توجه ویژه در زمینه‌ ایجاد زیر ساخت‌ها و تخصیص یارانه‌ است و دولت باید این مساله بپذیرد و نیاز است با کمک دولت قیمت تمام شده تولید محصولات کاهش یابد تا از این طریق شاهد افزایش رضایت کشاورزان در زمینه‌های مختلف باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار