تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۸۷۹۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس آموزش و پرورش آبادان خبر داد:
پرداخت مطالبات سال 93 فرهنگیان آبادان
رئیس آموزش و پرورش آبادان از پرداخت 12 میلیارد و 87 میلیون ریال مطالبات معوقه سال 93 فرهنگیان شهرستان در دو ماهه نخست سال جاری خبر داد.

جواد علوانیان ظهر امروز در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبادان در سال 94، با اعلام اینکه ثبت نام دانش‎آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد و متوسطه دور اول و دوم از پانزده تیرماه آغاز می‎شود، اظهار کرد: برای ثبت نام دانش‎آموزان بین پایه نیاز به حضور والدین در مدرسه نیست و اولیا می‎توانند از طریق مراجعه به سامانه، فرزندان خود را برای سال تحصیلی جدید ثبت‎نام کنند.

وی افزود: امسال در دور دوم متوسطه، پایه اول نخواهیم داشت و به جای آن، پایه نهم متوسطه دور اول پایه‎گذاری می‎شود.

علوانیان با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش در صدد گسترش رشته‎های فنی‎وحرفه‎ای در سراسر کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 8 هزار و 462 دانش‎آموز فنی‎وحرفه‎ای در شهرستان آبادان مشغول به تحصیل هستند که این میزان 41 درصد کل دانش‎آموزان متوسطه در آبادان است و بقیه دانش‎آموزان نظری هستند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: میانگین دانش‎آموزان فنی‎وحرفه‎ای کشور 41 درصد است که از این نظر میانگین آبادان با میانگین کشوری برابری می‎کند.

وی ادامه داد: همچنین میزان جذب دانش‎آموز در رشته علوم تجربی 47 درصد، در علوم انسانی 34 درصد و در ریاضی فیزیک 17 درصد بوده است.

علوانیان در ادامه به پرداخت مطالبات معوقه فرهنگیان از سال 93 به مبلغ 12 میلیارد اشاره کرد و گفت: 17 درصد پاداش بازنشستگان نیمه اول و دوم سال 93، جانبازان و بانوان فرهنگی سرپرست خانواده پرداخت شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان آبادان در ادامه جلسه به موضوع مدارس هیئت امنایی اشاره و تصریح کرد: هر چه تعداد این مدارس در آبادان افزایش یابد هم برای آموزش و پرورش و هم برای دانش‎آموزان، سود بیشتری دارد چرا که مدارس هیئت امنایی به مرور زمان دارای امکانات بیشتر شده و همچنین قابلیت برگزاری کلاس‎های فوق برنامه را برای دانش‎آموزان دارند.

وی افزود: درخواست تبدیل مدارس عادی شهرستان به مدارس هیئت امنایی را به اداره کل استان ارائه کرده‎ایم که در صورت موافقت، مدارس هیئت امنایی جایگزین مدارس عادی گردند.

علوانیان همچنین با بیان اینکه در فصل امتحانات به سر می‎بریم، اظهار کرد: از اداره‎های برق و آبفا درخواست داریم در فصل امتحانات، آب و برق مدارس را قطع نکنند تا برای دانش‎آموزان مشکلاتی ایجاد نشود.

رئیس آموزش و پرورش آبادان در پایان خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش باید برای اوقات فراغت دانش‎آموزان در فصل تابستان برنامه‎ریزی‎های منظمی انجام دهد تا این عزیزان بتوانند در فصل تعطیلات از اوقات بیکاری خود نهایت استفاده و بهره را ببرند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار