تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۸۸۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان خبر داد:
ساخت واحدهای ارزان قیمت برای کارکنان شهرداری آبادان
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از ارائه طرح پیشنهادی این شورا برای ساخت و واگذاری واحدهای مناسب و ارزان قیمت به کارکنان شهرداری خبر داد.

حمید حنظل عیدانی صبح امروز در آئین تجلیل از بازنشستگان شهرداری که در محل سالن نمایشگاه دائمی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: واحدهای یاد شده قرار است تا در زمین‌هایی که در اختیار شهرداری در بخش‌های مختلف شهری همچون امیری و غیره قرار دارد، ساخته و تحویل شود.

وی در ادامه افزود: باید از توان بازنشستگان که صاحب تجربه هستند به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان خاطرنشان کرد: در بسیاری از جا‌ها که امکان استخدام وجود ندارد می‌توان به شکل تعاونی برخی از امور را به دست بازنشستگان سپرد.

وی تصریح کرد: این عمل سبب استفاده بهینه و مناسب از توان و تجربه افراد می‌شود ضمن آنکه می‌توانیم به نحوی پاسخگوی سال‌ها تلاش و کوشش بازنشستگان باشیم.

مشکل پرداخت 4 درصد حق بیمه بازنشستگان شهرداری آبادان رفع شد

شهردار آبادان از پیگیری و رفع مشکل پرداخت چهار درصد حق بیمه مربوط به بازنشستگان این شهرداری خبر داد.

محمود رضا شیرازی در آئین تجلیل از بازنشستگان شهرداری که در محل سالن نمایشگاه دائمی شهرداری برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن عید مبعث رسول اکرم (ص) گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده این مبلغ با حقوق اردیبهشت ماه به طور کامل پرداخت و با این کار مستمری بازنشستگان برقرار می‌شود.

وی افزود: در طول چهار سال گذشته بیش از 400 نفر از کارکنان شهرداری (در تمامی واحد‌ها) به درجه فرهیختگی بازنشستگی نائل شدند.

وی اظهار کرد: هنگامیکه فردی بازنشسته می‌شود بزرگ‌ترین اشتباه آن است که با آن قطع ارتباط می‌شود و فرد هر آنچه تجربه کرده با خود به منزل می‌برد و این در حالی است که بایستی از فکر آنان برای توسعه و عمران شهری استفاده کرد.

وی تصریح کرد: با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر در این برنامه از بیش از 200 بازنشسته واحدهای مختلف شهرداری اعم از مناطق سه گانه شهرداری، واحد موتوری، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، عمران و آتش نشانی تقدیر خواهد شد.

شهردار آبادان با تاکید بر نقش بی‌بدیل و موثر بازنشستگان در توسعه شهری یادآور شد: در طول چند سال گذشته پروژه‌های زیادی در سطح شهر به دست توانمند این افراد اجرا شده است که از جمله آن می‌توان به احداث همین نمایشگاه دائمی محل برگزاری آئین تقدیر از بازنشستگان اشاره کرد.

شیرازی گفت: نمایشگاه دائمی شهرداری پس از نمایشگاه اروند بزرگ‌ترین سالن در سطح شهر آبادان است که در پی بازپروری ایده ارائه شده از سوی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر انجام و اجرا شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موضوع استخدام فرزندان کارکنان به ویژه افراد بازنشسته مهم‌ترین دغدغه شورا و شهرداری محسوب می‌شود، افزود: موضوع استخدام‌ها به شکل استانی و تنها از طریق ثبت نام افراد در سامانه صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر ما حتی برای استخدام کار‌شناسان مورد نیاز نیز باید از همین طریق پیش برویم و به زودی نیز کار‌شناسان رده‌های مختلف اعم از حقوقی، معماری، شهرسازی، فنی، عمرانی و اداری خود را از طریق یاد شده به کار خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر ثبت نام افراد در سامانه مربوطه که آدرس آن نیز در سایت شهرداری آبادان موجود است، تصریح کرد: تمهیداتی به جهت در اولویت قرار گرفتن فرزندان کارکنان بازنشسته در هنگام استخدام اندیشیده شده که مستلزم ثبت نام افراد در این سامانه است.

در آئینی باشکوه و به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام محمد مصطفی (ص) از 288 بازنشسته واحدهای مختلف شهرداری آبادان در محل سالن نمایشگاه‌های دائمی شهرداری تجلیل شد که اجرای سرود، مسابقه و اهدای کارت هدیه و لوح سپاس از جمله برنامه‌های این آئین بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار