تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۸۸۰۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر داد:
آغاز طرح مایه‌کوبی بیماری لمپی‌اسکین در دامداری‌ها
مدیرکل دامپزشکی خوزستان از آغاز طرح مایه‌کوبی بیماری لمپی‌اسکین در دامداری‌های این استان خبر داد.

مصطفی کنارکوهی امروز اظهار کرد: مرحله نخست عملیات واکسیناسیون علیه بیماری لمپی‌اسکین در سطح گاوداری‌ها و دامداری‌های استان به مدت 21 روز کاری آغاز شد.

وی با اشاره به آغاز مایه‌کوبی در دامداری‌های استان تصریح کرد: در این عملیات که با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود، پیش‌بینی شده تعداد بیش از 180 هزار رأس گاو و گوساله زیرپوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان افزود: انتظار می‌رود با توجه به حساس بودن جمعیت دامی سنگین استان به بیماری فوق با استقبال دامداران خوزستانی از اکیپ‌های اعزامی در سطح روستا و همکاری در مقید کردن دام‌های خود، با واکسیناسیون تعداد کل دام‌های حساس استان علیه بیماری لمپی‌اسکین بتوان با پیشگیری از بیماری موارد مبتلایان دامی را کاهش و خسارات اقتصادی ناشی از آن را به حداقل رساند.

کنارکوهی ادامه داد: در صورت وجود کانون‌های بیماری، اکیپ‌های کارشناسی اقدامات پایش از بیماری را نیز بر عهده داشته و نسبت به کنترل کانون بیماری اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از 23 اردیبهشت ‌ماه جاری تا 18 خردادماه امسال حداکثر به مدت 21 روز کاری جهت پیشگیری، کنترل و حذف بیماری انجام می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در پایان بیان کرد: این بیماری باعث بروز خسارات اقتصادی عمده‌ای به دام سنگین از جمله ایجاد ضایعات پوستی، کاهش تولیدات دامی و نیز تلفات می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار