تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۸۸۰۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موردی از وبا در شهرهای جنوب خوزستان گزارش نشده است
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در شهرستان های زیر مجموعه این دانشکده، موردی از ابتلا به بیماری وبا ثبت نشده است که این مهم حاصل مراقبت های دقیق و پیگیری مستمر است.

شهرام ترحمی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه کشوری مدیریت بیماری های قابل انتقال از آب و غذا با اولویت وبا گفت: میکروب وبا، میکروبی نیست که از بین برود، همیشه در محیط وجود داشته و به راحتی نیز انتقال پیدا می کند.

وی اضافه کرد: ولی آنچه در جلوگیری از انتشار و درمان این بیماری مورد توجه است سرعت تشخیص، شناسایی و خنثی سازی آن، پیش از گسترش است.

وی اظهار داشت: در صورت بروز اپیدمی های کوچک وبا، تلاش می شود تا در مرحله نخست آن را شناسایی کرده و مراقبت های اولیه نیز انجام شده و در صورت نیاز از خانواده بیمار نیز نمونه برداری می شود.

ترحمی با بیان بافت جمعیتی بالای منطقه و افزایش میزان تردد شهروندان از بخش های زمینی، هوایی و دریایی، افزود: این منطقه یکی از ورودی های مسافر کشور است و مخاطرات بهداشتی نیز از مرزها نیز بالاست و به سیستم بیدار در این بخش نیاز داریم.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: هر تردد مرزی که وارد کشور می شود می تواند باعث طغیان وبا شود که در سال گذشته 21 مورد طغیان، شناسیایی و از آن مراقبت شد که هیچ کدام، موردی از وبا گزارش نشد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین در ادامه به انجام 170 هزار مورد کلر سنجی در شهرستان های تابعه دانشکده اشاره کرد و گفت: مراقبت های ویژه از آب آشامیدنی، مهم ترین عامل بازدارنده از ابتلا به وبا می باشد.

شهرستان های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان و هندیجان با یک میلیون تن جمعیت از خدمات بهداشتی درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می گیرند.

سالانه میلیون ها نفر از دو کشور ایران و عراق برای زیارت اماکن مذهبی دو کشور از مرز زمینی و دریایی خرمشهر تردد می کنند.

کارگاه کشوری مدیریت بیماری های قابل انتقال از آب و غذا با اولویت وبا، با حضور 150 کارشناس دانشگاه های علوم پزشکی از استان های کشور در هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار