تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۸۸۰۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از وضعیت آسفالت در ایذه
وقتی بحران آسفالت به درب شورای شهر ایذه کشیده شد
وقتی وضعیت نابسامان و ویرانی آسفالت شهر ایذه به درب ادارات متولی آن کشیده می‌شود.

سال‌ها از ریخته شدن یک آسفالت یک دست صاف و ممتد در سطح خیابان‌های شهر ایذه می‌گذرد و مردم این دیار با انتخاب‌های خود در شورا و تغییر در مدیریت شهرداری چشم انتظار یک حادثه جدید در راستای تحول در ساختار خیابان‌ها و آسفالت شدن آنها پس از سالها هستند.

با گذشت حدود یک دهه از انتخاب شورای شهر قبل و چندین شهردار در آن و کشیده شدن دامنه این تغییرات با انتخابات شورای شهر فعلی، تنها تغییر محسوسی که در مجموعه خدمات شهری ایذه به وفور یافت شده، تغییرات مدیریتی آن بوده است.

وضعیت نامناسب دفع پسماند و زباله، عدم وجود فضای سبز در این شهر خوش آب و هوای شمال خوزستان، عدم وجود مبلمان شهری مناسب و سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر، نبود اتوبوس واحد شهری، عدم توجه به توسعه خیابان‌ها و از همه مهم‌تر عدم ترمیم و ریختن آسفالت جدید در سطح خیابان‌ها از عمده مشکلات مشهود این شهر است.

با توجه به تغییر چندین شهردار از گذشته تا به امروز، اگر برای هر دوره حضور شهرداران و شوراهایی که به هزاران شعار برای مردم به این سمت رسیدند، برای یکی از این معضلات برنامه‌ریزی و رفع می‌شد، اینک هیچ مشکلی در ساختار شهری مربوط به این معضلات وجود نداشت.

عدم توجه به گزارش‌های مردمی وتوجه به ایده‌های شخصی، روحیه مقابله و موضع‌گیری، عدم هماهنگی بین مجموعه شورا و شهرداری از عمده معضلاتی بوده که از گذشته تا کنون در این شهر وجود داشته و به جای اقدام برای رفع مشکلات مردم گماشته شده است.

وجود چاله‌های گاها عمیق در سطح خیابان‌های اصلی و فرعی شهر، وجود موانع پرتعداد غیر استاندارد و فاقد رنگ در سطح شهر ایذه از دیگر مشکلاتی است که چشم‌نوازی می‌کند و هر لحظه برای وسایل نقلیه یک خطر جانی و مالی محسوب می‌شود.

ترک‌های سطح آسفالت این شهر گاها در آمیخته با توده‌های عظیم موج‌گاها فکر سرنشینان یک خودرو در ایذه را به سمت دستگاه‌های ویبره و کاهنده وزن می‌برد و این خرابی آسفالت که جز اصلی‌ترین برنامه های زیرساختی یک شهر می‌باشد، در ایذه بدون داشتن کوچکترین توجه رها شده است.

گاهی لکه‌گیری برخی از خیابان‌ها توسط مسئولان مربوطه در شهرستان ایذه ذهن را به انجام یک حرکت نو در آسفالت این شهر می‌کشاند، ولی با گشت و گذاری اطراف این لکه‌گیری‌ها پی به ایجاد یک موج و نابسامانی جدید در سطح آسفالت خیابان خواهیم برد.

از این‌رو، بسیاری از شهروندان ایذه‌ای که از آسفالت جدید و ترمیم شدن منطقه زندگی خود نا‌امید شده‌اند، با ابتکارات جالبی اقدام به سیمان کردن کوچه، خیابان و حتی خیابان اصلی محل عبور خود کرده‌اند، که نه در سطح کشور بلکه در جهان امری نادر و کم‌نظیر است.

حال با این تفاسیر، در جلسه روز یکشنبه شورای شهر ایذه اوج نوآوری در جلوی ساختمان این شورا دیده شد که نه تنها برای یک سوژه برای خبرنگاران، بلکه برای عموم مردم بسیار جالب بود.

سیمان شدن خرابی آسفالت جلوی ساختمان شورای شهر ایذه توسط مردم پاسخ بسیاری از انتظارها را داده و آب پاکی برای نداشتن آسفالت جدید را بر دست همه ریخته است.

و به قول برخی عابران محل: وقتی درب اداره تصمیم‌گیری خودشان اینگونه است، وای به حال سایر مردم شهر...


با این پیگیری، هیچ یک از مسئولان ارشد شورای شهر و شهرداری حاضر به پاسخگویی تماس‌های تلفنی و مراجعات حضوری خبرنگار نشده و بهانه‌های مختلف، جلسات روزانه و گرفتاری‌های کاری دلیل عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه به سوالات خبرنگاران از پیگیری مطالبات مردم شده است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: ایذه
:
:
:
آخرین اخبار