تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۸۸۱۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش در مجلس:
وزارت نیرو مکلف به تأمین آب طرح احیای اراضی دشت خوزستان است
نماینده مردم شوش در مجلس با بیان اینکه وزارت نیرو مکلف به تأمین آب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری (طرح احیای اراضی دشت خوزستان) است، گفت: تأمین آب این طرح مشکلی ندارد و وزارت نیرو در این باره متعهد شده است.

سید راضی نوری درباره بحث تأمین آب طرح 550 هزار هکتاری اظهار داشت: وزارت نیرو مکلف به تأمین آب این طرح است و دولت برای اجرای ان تعهد داده است.

وی افزود: البته طرح مقام معظم رهبری 880 هزار هکتار بود و اکنون این طرح با بررسی های صورت گرفته به 550 هزار هکتار کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعات اجرای این طرح انجام شده و وقتی این مطالعات انجام شده یعنی همه جوانب طرح دیده شده است و برای تأمین آب آن مشکلی وجود ندارد.

وی افود: وزارت نیرو اجرای این طرح را مصوب کرده و به همین دلیل تأمین آب این طرح جزو وظایف مصوب دولت است.

نوری بیان کرد: نمایندگان خوزستان برای اجرای این طرح مصمم هستند و اجازه کاهش این طرح به کمتر از 550 هزار هکتار را نمی دهند.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ای که دولت تنظیم کرده این طرح باید در 3 سال اجرا شود، اظهار داشت: اعتبارات این طرح از سال 93 به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص پیدا کرده و امیدواریم در موعد مقرر به پایان برسد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: از 550 هزار هکتار 80 هزار هکتار سهم شهرستان ایلام و 470 هزار هکتار سهم اراضی کشاورزی خوزستان است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار