تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۸۸۱۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح پیمایش ملی خانوار در مورد شیوع مصرف مواد مخدر
خوزنیوز: این طرح از اول خرداد ماه به صورت عمومی در سطح کشور آغاز می شود و قرار است در این طرح بر اساس نمونه گیری های تصادفی صورت گرفته توسط واحد انفورماتیک کشوری در نقاط مختلف کشور بر حسب شیوع، در هر استان خوشه هایی انتخاب و از این خوشه ها سرشماری به عمل آید.

به گزارش خوزنیوز؛ معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان خوزستان تصریح کرد: در استان خوزستان 22 خوشه پیش بینی شده که هر خوشه شامل 30 خانوار است و براساس نقشه جغرافیایی و به طور تصادفی از هر خانواده ساکن در منطقه سرشماری به عمل می آید.

علی حسن زاده اظهار داشت: این پرسشنامه ها جمعیت 15 تا 65ساله مردان و زنان را شامل می شود و اطلاعات پر شده توسط خانواده ها کاملا محرمانه است و هیچ کس به غیر از گروه های تحقیق به آنها دسترسی ندارد و تیم اجرا کننده این طرح آموزش های لازم را جهت اعتماد سازی در میان خانواده ها گذرانده اند و خانواده های گرامی این اطمینان را داشته باشند که هیچ کس حتی سایر اعضای همان خانواده از اطلاعات آنها خبردار نخواهد شد و این پرسش نامه ها بدون نام وصرفاً کاربرد اطلاعاتی دارند و به منظور تعیین نرخ شیوع و مصرف مواد مخدر توزیع می شوند تا مسئولین مربوطه در آینده بهتر بتوانند برای پیشگیری و تخصیص اعتبار برای درمان و هزینه های مختلف تصمیم گیری نمایند.

وی در ادامه افزود: شیوع شناسی در دو مرحله اجرا می گردد که مرحله اول از ابتدای خردادماه می باشد.

معاون پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: بلوک های مشخص شده کاملاً تصادفی و بر اساس نقشه های فضایی انتخاب شده اند و علاوه بر نقاط کلان شهرهای استان شامل مناطق کم برخوردار و روستاها و آبادی ها نیز می شود.

این مقام مسئول توضیح داد: افراد خانواده می توانند به منظور واقعیت سنجی و اطمینان خاطر از نظر سنجی با شماره نوشته شده در پرسشنامه تماس حاصل فرمایند و یا کارت شناسایی مامور مربوطه را طلب نمایند و همچنین امکان مراجعه حضوری به معاونت پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان به آدرس اهواز،کیانپارس ،خیابان 15 غربی و تماس با شماره تلفن 33383296نیز برای افراد وجود دارد.

حسن زاده در پایان متذکر شد: هدف اصلی از اجرای این طرح ارائه یک الگوی استاندارد برای پژوهش‌های پیمایشی در داخل و یا خارج از کشور است و انتظار می‌رود در آینده به سایر پژوهشگران نیز یاری رساند.
:
:
:
آخرین اخبار