تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۸۸۱۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیحات رييس انجمن هنرهای نمايشی خوزستان درباره سالن‌های اجرای نمایش
رييس انجمن هنرهاي نمايشي خوزستان گفت: هر جا كه دولت پاي خودش را از تصدي​گري و اداره كردن بيرون بكشد قطعا اتفاقات خوبي خواهد افتاد.

 محمد مالي بيان كرد: بر اساس برنامه پنج ساله و بودجه ساليانه كه در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد، مقرر شد كه مكان​ها و تاسيسات فرهنگي به بخش خصوصي واگذار شوند. شكل و فرآيند واگذاري مكان​هاي فرهنگي که بر اساس قانون مشخص شده است باید يا به شكل مزايده يا به شكل واگذاري به انجمن​ها باشد. وزارتخانه در استان​هايي که سال‌ها واگذاري را آغاز كرده موفق بوده است.

 وي افزود: حساسيت جامعه هنري شهر اهواز و استان خوزستان به اين دليل بود كه شهر اهواز به جهت دارا بودن فضاهاي فرهنگي و هنري شهر بسيار فقيري است. بضاعت سخت​افزاري ما از ميانگين استاندارد كشور هم كمتر است. تنها مجموعه‌​هاي قابل استفاده براي تئاتر و گاه موسيقي استان تالار آفتاب و تالار آينه است كه با وجود اين كه مجموعه​هاي پير و به طور قطع مي​توان گفت غيراستاندارد هستند همين مجموعه​ها بضاعت تئاترند.

 رييس انجمن هنرهاي نمايشي استان خوزستان اظهار كرد: به همين دليل در جامعه فرهنگي و هنري يک حساسيت و نگراني به وجود آمد كه شايد با واگذاري تالارها به بخش خصوصي شاهد دور شدن اين تالارها از كاركرد و هويت اصلي​شان كه اجراي تئاتر و نمايش و برنامه​هاي فرهنگي است باشيم.

 او تشريح كرد: در همان روزهاي اول به وجود آمدن زمزمه​هاي واگذاري تالارها به بخش خصوصي با اداره ارشاد رايزني كرديم و در جريان دغدغه​هاي ارشاد قرار گرفتيم و اين آمادگي را به اداره ارشاد اعلام كرديم كه در صورت نياز حتي در همان فرآيند مزايده هم شركت خواهيم كرد.

 مالي با اشاره به این که مزايده اين دو تالار دو بار برگزار شد اما متقاضي در بخش خصوصي نداشتند گفت:  اداره ارشاد وارد فاز بعدي واگذاري قانوني اين دو تالار شد و آن هم واگذاري آنها به انجمن هنرهاي نمايشي است كه از تلاش، توجه، تدبير و همراهي آقاي قنواتي، مدير كل ارشاد استان، تشكر مي​كنم.

 رييس انجمن هنرهاي نمايشي استان خوزستان خاطرنشان كرد: در سنوات گذشته اداره ارشاد در بحث واگذاري تالارها به هنرمندان اعتماد كرده و ما هم درصدد هستيم جواب اين اعتماد را كه به مجموعه انجمن هنرهاي نمايشي شده بدهيم.

 وی با بیان این که قدم بعدي انجمن هنرهاي نمايشي اين است كه تالارهاي آفتاب و آينه را احيا كند  افزود: اين تالارها احتياج به تعمير اساسي، بهسازي و استانداردسازي دارند كه براي قابل استفاده شدن مهيا شوند. همچنین در حال انديشيدن تمهيداتي هستيم تا بشود با شرايط اقتصادي مناسب ظرف مدت كوتاه سه تا شش ماه آينده اين دو تالار را تعمير اساسي كنيم و از وضعيت فعلي نجات دهيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار