تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۸۸۲۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ستارگان خرمشهر در یک نگاه
سوم خرداد نماد مقاومت و سطح پرشکوه ملت سرافراز ایران است که در آن بزرگترین حماسه‌های تاریخ معاصر با جان‌فشانی مردان و زنانی که اتصال به پروردگار داشتند رقم خورد.

این حادثه بزرگ که در ذهن ملت بزرگ ایران همواره جاودانه خواهد ماند بیش از همه مدیون افرادی است که‌ چنان نخل‌های استوار و سرسبز خرمشهر در مقابل دژخیمان تاریخ که سرود مرگ را با یورش تبهکارانه خود بر ملت ایران تحمیل کردند مقاومت کرده و پرچم سرافرازی را در این کانون مقدس برافراشتند.

سوم خرداد به یاد مردان مردی می‌نشینیم که پوست و استخوان آنها خاکریز و سنگر دفاع مقدس شد. از «جهان‌آرا» که سیدسبز سپاه خرمشهر بود تا «سیدعبدالرضا موسوی» که کانون محبت و سادگی بود. تا «بهروز مرادی» که آیینه تمام‌نمای تاریخ مقاومت بود. تا «مهدی آلبوغیش» که زمزمه‌ قرآنی‌اش همواره در آسمان خرمشهر طنین‌افکن است و تا «بهنام محمدی» که سردار سیزده ساله خونین‌شهر است. تا «شهناز حاجی‌شاه» که مظهر مقاومت زنان خرمشهر است و تا شهید «شریف قنوتی» که سمبل رشادت‌های روحانیت در جنگ است و تا «سردار شهید حمید ارجحی» که از مردان دلاور روزهای سخت خرمشهر بود و دهها و صدها شهید مظلوم دیگر که اکنون در غبار زمان فراموش شده‌اند اما نام بلند آنها در آسمان‌ها می‌درخشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار