تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۸۸۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ستار هدایت خواه:
مشایی به جای کارهای ژورنالیستی ابهامات را پاسخ دهد
به جای زدن حرف‌های مبهم در رسانه‌ها و ایجاد تردید در ذهن مردم ، به سوالات و ابهاماتی که درباره او مطرح است پاسخ دهد و بجای تهدید رسانه ها از مجاری قانونی کار را پیگیری کند / این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر واگذاری سهام شرکت فولاد خوزستان به عامل اصلی اختلاس 3 هزار میلیاردی خاطرنشان کرد: این نامه مطمئناً با قانون مغایرت دارد، چون در قانون اصل 44 نحوه واگذاری‌ها مشخص بوده و این نامه هیچ مبنای قانونی ندارد
ستار هدایت‌خواه نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  مشرق درباره اتهام‌زنی برخی رسانه‌های جریان انحرافی به پایگاه خبری-تحلیلی مشرق پیرامون افشاگری رابطه جریان انحرافی با اختلاس 3 هزار میلیاردی گفت: اساساً اعتقاد دارم که یکی از وظایف رسانه‌ها اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف‌سازی در مسائل مهم کشور است البته در موضوعاتی که مقداری پیچیده است نمی‌توان صرفاً بر اساس چند مدرک عمل کرد.

وی با اشاره به نامه منتشر شده از سوی دفتر ارتباطات و تبلیغات دفتر ریاست جمهوری و اتهام‌زنی به برخی رسانه‌های اصولگرا افزود: این طبیعی‌ است که وقتی سندی منتشر می‌شود گروه مقابل به دفاع از خود بپردازد و یکی از روش‌هایی که برای وادار کردن طرف مقابل به عقب‌نشینی به کار می‌رود، زدن حرف‌های پرابهام‌ و تهدید‌آمیز است.

هدایت‌خواه مطرح کردن این ادعاها را صرفاً برای عقب راندن طرف مقابل دانست و یادآور شد: به جای زدن حرف‌های مبهم در رسانه‌ها و ایجاد تردید در ذهن مردم ، به سوالات و ابهاماتی که درباره او مطرح است پاسخ دهد و بجای تهدید رسانه ها از مجاری قانونی کار را پیگیری کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی انتشار اینگونه نامه‌ها را سبب ایجاد شبهه در ذهن مردم دانست و خاطرنشان کرد: اسناد و مدارک باید از طریق مجامع رسمی پیگیری شود تا در اذهان عمومی شک و تردید وارد نشود.

وی با بیان اینکه دفتر ریاست جمهوری به جای اینگونه پاسخ دادن، ادعاهای خود را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کند، ادامه داد: امکان دارد یک خبرنگار و یا رسانه ادعایی را مطرح کند ولی یک جایگاه رسمی باید با روش‌های قانونی و نه ژورنالیستی، موضوع را پیگیر شود.

هدایت‌خواه با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی موضوعات و بررسی حقوقی و دقیق آنها افزود: البته با یک سند هم نمی‌شود تکلیف کل پرونده را مشخص کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر واگذاری سهام شرکت فولاد خوزستان به عامل اصلی اختلاس 3 هزار میلیاردی خاطرنشان کرد: این نامه مطمئناً با قانون مغایرت دارد، چون در قانون اصل 44 نحوه واگذاری‌ها مشخص بوده و این نامه هیچ مبنای قانونی ندارد.

وی با بیان اینکه باید دید تمامی موارد این اختلاس مرتبط با نامه مذکور است یا خیر، گفت: نگرانی بنده این است که با روشن شدن ابعاد این پرونده در دادگاه افکار عمومی نتیجه مطلوبی از آن نگیرند و ما باید زمانی این موارد را مطرح کنیم که به عنوان جرم محرز شده باشد.

هدایت‌خواه رسالت رسانه‌ها و مطبوعات را ایجاد فضای ناامن برای کسانی که می‌خواهند از جایگاه خود سوءاستفاده کنند دانست و تصریح کرد: باید این موضوعات را به مردم هشدار داد و وظیفه مطبوعات نیز همین بصیرت‌افزایی است.
:
:
:
آخرین اخبار