تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۸۸۲۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واحد تصفیه پالایشگاه آبادان به مرحله پیش راه اندازی رسید
واحد تصفیه بنزین پالایشگاه آبادان به مرحله پیش راه اندازی رسید که با راه اندازی کامل آن، روزانه حدود چهار میلیون لیتر به تولید بنزین یورو ٤ کشور افزوده می شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل پالایشگاه ابادان روز پنجشنبه گفت: واحدهای SRU و TGT پالایشگاه آبادان در مرحله پیش راه اندازی و اجرای آزمایشی قرار دارد و بزودی بهره برداری می شود.

فرشید خائیز ادامه داد: واحد تی جی تی این پالایشگاه، واحد پایین دستی واحدهای تولید گوگرد است که با راه اندازی آن به منظور توجه به الزامات زیست محیطی، دی اکسید گوگرد خروجی از دودکش زباله سوز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون میزان بنزین، آروماتیک و الفین موجود در این میزان بنزین تولیدی پالایشگاه آبادان در حد استاندارد یورو ٤ و حتی بهتر از آن می باشد که با راه اندازی این واحد، تنها مشکل آن که میزان گوگرد، بوده نیز برطرف می شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل پالایشگاه آبادان ادامه داد:این میزان بنزین یورو ٤ تولیدی در پالایشگاه آبادان قرار است در شهرهای آبادان، اهواز و حومه توزیع شود.

خائیز همچنین با بیان برنامه ریزی این پالایشگاه برای راه اندازی واحدهای آلکیلاسیون، ایزومریزاسیون و اسید سولفوریک طی سال جاری، افزود: با راه اندازی واحدهای مذکور حدود 2.5 میلیون لیتر به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود.

در حال حاضر حدود ٢٠ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ (بدون در نظر گرفتن تعمیرات اساسی پالایشگاه امام خمینی و کاهش تولید آن) در کشور تولید می شود که این میزان با راه اندازی کامل واحد تصفیه بنزین پالایشگاه آبادان به ٢٤ میلیون لیتر افزایش می یابد.

بر اساس آمارهای رسمی شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی کشور، مجموع بنزین مصرفی کشور روزانه 70 میلیون لیتر است که روزانه 18 تا 20 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در کشور توزیع و عرضه می شود.

پالایشگاه نفت آبادان تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ یکی از بزرگترین پالایشگاه های دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه در روز بود.

پالایشگاه آبادان به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است و خط لوله ای نیز از آبادان به سمت تهران می آید و سپس در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد می یابد.

این پالایشگاه از بزرگ ترین واحدهای تولید بنزین کشور می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار