تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۸۸۲۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورزش خرمشهر‏، 33 سال پس از آزادی
ریيس اداره ورزش و جوانان خرمشهر گفت: در طول سالیان اخیر در برخی رشته​های ورزشی موفق و خوب عمل كردیم و در بعضی رشته​ها ضعیف بودیم

ریيس اداره ورزش و جوانان خرمشهر در آستانه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، وضعیت ورزش این شهرستان را تشریح کرد.

امين صابری اظهار داشت: در طول سالیان اخیر در برخی رشته​های ورزشی موفق و خوب عمل كردیم و در بعضی رشته​ها ضعیف بودیم.

وی عنوان كرد: در تكواندو و دو و میدانی در رده سنی نونهالان و خردسالان قهرمانی استان را داریم. مربیانی نیز داریم كه در تیم​های ملی فعالیت می​كنند. از طرفی كونگ​فو نیز یكی از رشته​هایی است كه در خرمشهر از جایگاه نسبتا خوبی برخوردار است؛ به طوری كه سال گذشته میزبان رقابت​های كشوری بودیم. در رشته ووشو نیز بانوان ما قهرمان استان شدند.

اعتبارات موجود، جوابگوی حجم خرابی​های خرمشهر نیست

صابری ادامه داد: در رشته​های دیگر هم تا حدودی خوب و موفق عمل كرده‌ایم ولی یك مقدار در بحث زیرساخت​ها و تخریب​هایی كه از قبل صورت گرفته، مشكل داریم و متاسفانه اعتباراتی كه داریم جوابگوی حجم خرابی​های صورت گرفته نیست، با تمام این‌ها كارهای خوبی انجام شده كه در بین آن‌ها می​توان به مجموعه ورزشی 15 هزار نفریای اشاره كرد كه در حال احداث و کاملا مطابق با استانداردهای فیفا است. علاوه بر این یك مجموعه پنج هزار نفری و یك استخر شنا هم در دست ساخت داریم كه استخر بیش از 80 درصد و استادیوم پنج هزار نفری هم بیش از 95 درصد پیشرفت داشته​اند.

بازسازی ورزشگاه جهانآرا فعلا مقدور نیست

وی در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت بازسازی ورزشگاه جهانآرا اظهار داشت: این طرح در دولت قبلی در حال پیگیری بود و جایگاه این ورزشگاه نیز جهت بازسازی تخریب شد‏‏‏‏‏ اما برای بازسازی این ورزشگاه اعتبار زیادی نیاز است که در حال حاضر امکان برآورده شدن این اعتبار مقدور نیست ولی برنامه ما این است که ان شاالله این طرح نیز در سالهای آینده به بهرهبرداری برسد.

به لحاظ عمرانی به معیارهای مناسب نرسیده‌ایم

وی در خصوص تاثیر هشت سال جنگ تحمیلی بر ورزش خرمشهر گفت: در سال‌های پس از جنگ، ورزش همواره در این شهر جریان داشته است و سابقه ورزشی خیلی خوبی داریم و در بسیاری از رشته‌ها هم عنواندار بوده​ایم. همین امر باعث شده كه ورزش پس از جنگ به طور كامل در خرمشهر تعطیل نشود. با وجود این‌، جنگ باعث شده از لحاظ عمرانی نتوانیم به معیارهای مناسب در این زمینه برسیم.

توجه به امكانات ورزشی خرمشهر باید بیشتر شود

رییس اداره ورزش و جوانان خرمشهر بیان كرد: به لحاظ امكانات ورزشی باید گفت برخی از ورزشگاه​های ما در حال حاضر فرسوده و قدیمی هستند. بدهی​های خیلی زیادی هم همواره وجود دارد كه با این مشكل هم در حال دست و پنجه نرم كردن هستیم. در كل اعتقاد داریم بیشتر از این‌ها باید به امكانات ورزشی خرمشهر نگاه و توجه شود. امیدواریم این امر در آینده بهتر شود ولی این مساله را نیز باید در نظر گرفت كه این فرآیند تدریجی است.

چند طرح در حال ساخت داریم

وی در ادامه درباره طرح‌های در دست اجرا اظهار کرد: پروژه​های احداث استادیوم و استخر توسط شركت نفت و گاز اروند در حال انجام هستند و پس از اتمام، به اداره ورزش و جوانان خرمشهر تحویل داده می​شوند. غیر از این‌ها، خود ما هم تعدادی سالن چند منظوره در حال ساخت داریم كه این امید را داریم كه در آینده از آن‌ها بهره​برداری كنیم. ضمن این‌که ساختمان اداری اداره ورزش و جوانان را نیز در دهه فجر گذشته افتتاح كردیم.

پیش‌بینی اتمام پروژه​ها تا پایان سال

صابری در خصوص زمان پیش بینی شده جهت اتمام پروژه​های در دست اجرا، گفت: برآورد ما این است كه تا پایان امسال از این پروژه​ها بهره​برداری كنیم. اخیرا هم در بازدیدی كه از مجموعه 15 هزار نفری داشتیم، مشاهده كردیم كه كار این پروژه در مرحله نصب صندلی​ها است. عمده كارهای مربوط به ساخت سایه​بان این استادیوم نیز صورت گرفته و امیدواریم كه تا پایان امسال تحویل داده شود.

وی عنوان كرد: علاوه بر تلاش مسوولان،‏ طی مدتی كه بنده بر مسند ریاست بوده​ام نیز هر ماه یك جلسه شورای ورزش برگزار كرده​ایم كه همین جلسات باعث افزایش پیگیریها میشود. گذشته از این، برخی دستگاه​ها مانند شبكه بهداشت و یا منطقه آزاد اروند با انجام یکسری اقدامات از جمله ساخت زمین چمن مصنوعی، در افزایش سرانه ورزش شهرستان نقش ایفا می​كنند.

پیش‌بینی برگزاری 21 برنامه به مناسبت سوم خرداد

رییس اداره ورزش و جوانان خرمشهر با اشاره به سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: حدود 21 برنامه را جهت این روز پیشبینی کرده‌ایم که این برنامهها شامل همایش پیاده‌روی تا برگزاری مسابقات چندجانبه شهرستانی و همچنین مسابقات استانی است که هیاتهای ورزشی ما در حال برنامهریزی برای اجرای آن‌ها هستند. ضمن این‌که قرار است دیدار فوتسال دوستانهای میان تیمهای هنرمندان و پیشکسوتان خرمشهر برگزار شود.

صابری ادامه داد: این مسابقه سوم خردادماه در سالن خلیج فارس مجموعه ورزشی جهانآرا برگزار خواهد شد و عواید حاصل از بلیت فروشی آن نیز به امور خیریه اختصاص داده خواهد شد تا بدین وسیله کمکی هم به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه شود.

استقبال از رشته‌های رزمی بالا است

وی در مورد رشته های ورزشی مورد استقبال در خرمشهر گفت: رشته های رزمی همچون تکواندو، کونگ فو، کاراته و ووشو بیش از سایر رشته ها با استقبال مواجه هستند، ضمن این‌که رشته های تنیس روی میز و دو و میدانی هم علاقه‌مندان خاص خود را دارند.

در فوتبال پتانسیل بهتر شدن را دارا هستیم

صابری در بخش دیگری از صحبتهای خود، در خصوص وضعیت فوتبال خرمشهر اظهار داشت: در حال حاضر شرایط فوتبال به گونهای است که پتانسیل بهتر شدن را دارا هستیم اما این امر به شرطی محقق می شود که زیرساختهای مناسب، فراهم شود. به عنوان مثال، در حال حاضر تیمهایی که دارای مجوز باشند نداریم و عملا فقط یک تیم دارای مجوز در خرمشهر وجود دارد، لذا پیگیر هستیم و جلسات متعددی هم برگزار کردهایم تا به یاری خدا تیمهای فوتبال خرمشهر پیشرفت کنند و مجوز بگیرند.

وی ادامه داد: مسوولیت هر رشتهای در هر شهرستان با هیات مربوط به آن است. به عنوان مثال اگر ما اکنون در رشته دو و میدانی نتیجه میگیریم، بخش اعظم این موفقیت به هیات آن برمیگردد؛ چرا که هیات تلاش خود را به کار بست تا از تمام ظرفیتهای موجود استفاده کند و به تبع نتیجه آن را گرفت. با این‌که فوتبال ورزش پرطرفداری است ولی هزینههای بالایی دارد و لازم بود دوستان طی سال‌های قبل در هیات فوتبال تلاش بیشتری می‌کردند. دستگاههای توانمندی مثل نفت و یا تاسیسات دریایی می توانند با ورود خود به خرمشهر و تیمداری و همچنین هیات فوتبال با تلاش بیشتر، می‌توانند باعث شوند تا نتیجه لازم را در این رشته بگیریم.

اولویت، توجه به رده‌های پایه است

رییس اداره ورزش و جوانان خرمشهر بیان کرد: خرمشهر چنانچه قصد نتیجه گرفتن در هر رشته ای را داشته باشد، می بایست در رده های پایه کار کند، در غیر این صورت نتیجهای همچون تیم فوتبال یادآوران شلمچه حاصل خواهد شد. به عنوان مثال، اگر تکواندو خرمشهر در رده های نونهالان و خردسالان قهرمان استان می شود، نتیجه کار کردن در رده های پایه است و مطمئن هستیم که در سال های آتی در ردههای بالاتر نتیجه می گیریم. متاسفانه در حال حاضر بیشتر به نتایج کوتاه مدت فکر میشود تا بلندمدت ولی اولویت ما توجه به رده های پایه است.

در بخش بانوان کارهای مثبتی در حال انجام است

وی با اشاره به بخش بانوان خاطر نشان کرد: در بخش بانوان هم کارهای مثبتی در حال انجام است. یکسری اماکن ورزشی وجود دارند که وعده ساخت آن ها داده شده است که در صورت تحقق این امر، به پیشرفت ورزش بانوان خرمشهر نیز می توان امیدوار بود. ضمن این که باشگاه‌های خصوصیای هم داریم که در بخش بانوان به خوبی در حال فعالیت هستند.

وی درخصوص انتظار ظهور ورزشکاران مستعد خرمشهری در آینده، بیان کرد: مطمئنا این انتظار می رود ولی نمی توان این مساله را در حال حاضر به قطعیت بیان کرد، چرا که عوامل زیادی در نتیجه گرفتن تیمهای ورزشی دخیل هستند. چنانچه ثبات مدیریتی، اقتدار، پاسخگویی و حمایت لازم وجود داشته باشد، می توان بسیار به این مساله امیدوار بود. در حال حاضر خیلی از نتایج مثبتی که در رده های پایه شاهد آن هستیم، به دلیل حمایت های والدین بوده است.

باید در راس هیات‌ها تغییراتی حاصل شود

رییس اداره ورزش و جوانان خرمشهر با بیان این‌که تلاش می‌شود که در راس هیات‌ها از افراد توانمند استفاده شود تا ضعف‌های موجود را به نحو احسن پوشش دهیم، افزود: اگر نفرات فعلی در راس هیاتها حاضر باشند مطمئنا نتیجه نمیگیریم و مشکلاتی که داریم با بودن این نفرات حل نمی شود. افراد دیگری باید بیایند و زمام امور را در دست بگیرند. چنانچه این تغییرات حاصل شود و در صورتی که مردم هم حمایت کنند، می توان علاوه بر قهرمانی استان، قهرمانی کشور را هم داشته باشیم؛ کما این که اخیرا در رشته پرورش اندام مقام قهرمانی کشور را هم از خرمشهر مظلوم داشتهایم ولی باز هم تاکید می کنم اگر این حمایت ها صورت بگیرد و توجه کافی شود، به یاری خدا می توانیم خرمشهر را در رده های بالای ورزش کشور ببینیم؛ فقط کافی است همدلی، وحدت و همزبانی طبق گفته مقام معظم رهبری وجود داشته باشد، زیرا فقط در سایه این امر است که می توانیم نتایج مطلوب کسب کنیم.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
مسئولان خجالت بکشید خرمشهری که روزی شهره ی عالم بود اسمش روشه دیگه ، شهری آباد با مردمانی ثروتمند،اکنون....
:
:
:
آخرین اخبار