تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۸۸۴۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر کار در خوزستان: مبارزه با فساد را دنبال می‌كنيم
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: نظام مبارزه با فساد را به شدت دنبال كرده و در این راستا پرونده های متعددی را در دادگاه های مختلف برای احقاق حق داریم.

علی ربیعی صبح یکشنبه در حاشیه مراسم كلنگ زنی كارخانه قیر آبادان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: دوم و سوم خرداد ماه امسال را در استان خوزستان هستیم و خوشبختانه در این مدت نیز تعدادی پروژه رفاهی و درمانی را كلنگ زنی و افتتاح كردیم.

وی افزود: برخی از این پروژه های رفاهی در شهرهای دزفول و شوشتر بودند. پیگیری برای ساخت بیمارستان در شهر آبادان نیز از جمله پروژه های درمانی بود.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تصریح كرد: در این سفر مسائل اشتغال استان به ویژه اشتغال های خرد و كلان را مورد بررسی قرار داده و برای این گونه مشاغل ۴۰۰ میلیارد ریال در قالب وام های كم بهره تامین اعتبار كردیم. افراد این وام ها را می توانند از طریق صندوق كارآفرینی امید دریافت كنند.

ربیعی بیان كرد: با كمك سازمان فنی و حرفه ای در زمینه آموزش های مختلف برنامه ریزی شده است تا آموزش های خود را از روستاها و منطبق با آمایش سرزمینی شروع كند.

نداشتن تناسب مهارتی دلیل عدم جذب نیروهای بومی خوزستان

وی عنوان كرد: یكی از مسائل ما این است كه پروژه های بزرگ زیادی در اینجا افتتاح می شود اما به علت اینكه نیروهای بومی تناسب مهارتی ندارند برای به كارگیری در این اشتغالزایی ها جذب نشده و از استان های دیگر جذب می شوند. برنامه ها و پروژه های آینده استان را دریافت كردیم و سازمان فنی و حرفه ای آموزش های خود را برای نیروهای بومی و منطقه ای خود آغاز می كند.

 وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در كنار آن پروژه قیر كه متعلق به سازمان تامین اجتماعی است را امروز در آبادان افتتاح كردیم. در واقع این كارخانه ۵۰ شغل اصلی و ۲۰۰ شغل تبعی كه بیشتر در حمل و نقل هستند را ایجاد كرده و ۶۰۰ هزار میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری شده است.

ربیعی گفت: من فكر می كنم تناسب سه خرداد همین بوده كه دانش فنی این پروژه در بچه های ما وجود داشته و دانش افزایی شده است. در حقیقت امروز بدون استفاده و اتكا به دانش و تكنولوژی دیگران این كار راه اندازی شده و خوشبختانه بخش بسیار كمی را فقط ناچار بودند كه واردات داشته باشند. بیش از ۷۰ درصد كار از دانش داخلی بوده و ۲۰ درصد خرید خارجی داشته اند كه به طور معمول در این پروژه هایی كه از دانش داخلی استفاده می شود حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد كار خرید خارجی بوده است.

خوزستان بخش اعظم سرمایه تامین اجتماعی

وی اظهار كرد: قدرت افزایش صادارت قیر از محاسن افتتاح این كارخانه است لذا ارز بیشتری نصیب كشور می شود. تولید را با دو هزار و ۵۰۰ تن تولید آغاز كرده و با این میزان صادرات ما را به ۶۲۰ هزار تن افزایش می دهد.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تصریح كرد: این رقم صادرات خیلی خوب بوده و با توجه به اینكه تكنولوژی آن را موجود داریم در برنامه ریزی های خود برای آینده ۲۰ هزار تن توسعه ایجاد مخازن را در نظر گرفته ایم.

ربیعی افزود: اسكله اینجا هم از قبل آماده و بازسازی شده و یعنی كارهای بندرگاهی برای صادرات نیز انجام شده است. خوشبختانه بخش اعظمی از سرمایه تامین اجتماعی به طور باور نكردنی در این استان است. ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه كارگران و بازنشسته ها در این استان بوده كه خودش ظرفیت بسیار مناسبی است.

وی بیان كرد: از سیمان، پتروشیمی، شیمی، لوله سازی تا كارهای ورق و لوله در این استان شركت های زیادی داریم. سعی می كنیم با این حجم سرمایه گذاری هایی كه در استان داریم به عمران و آبادی استان بیشتر كمك كنیم. همچنین ظرفیت های بالای استان زمینه ساز افزایش خدمت ما به مردم خوزستان و ادای دین به سه خرداد است.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی عنوان كرد: ۳۵ درصد پروژه بیمارستان آبادان پیشرفت كاری داشته و ۲۰۰ تخت به این بیمارستان افزوده می شود. تا اوایل سال ۹۵ برای افتتاح این پروژه احتمالا خواهیم آمد.

از بخش های خصوصی كوچك عبور می كنیم

ربیعی گفت: در زمینه پروژه های بیمارستانی حدود هشت پروژه در سطح استان تعریف كردیم. در شركت های سرمایه گذاری خود استراتژی های لازم را تدوین كرده و از بخش های كوچك كه می تواند متعلق به بخش خصوصی باشد عبور خواهیم كرد.

وی ادامه داد: به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیستیم هر چند ما هم به نوعی بخش خصوصی عدالت گرایانه هستیم. كارفرما و صاحبان سهام شركت های تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی كشوری و صندوق فولاد از ضعیف ترین اقشار اجتماعی هستند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تصریح كرد: من خدا را شاهد می گیرم كه همیشه فكر كردم كارفرمای من افرادی هستند كه صدای خاموش دارند، حق اخراج ندارند و ما در حقیقت نماینده چنین اقشاری هستیم. بنابراین سودآور كردن شركت های ما برای بازنشستگان و نسل های آینده بسیار ضروری است.

ربیعی اظهار كرد: پس در اولین گام مدیران و هیئت مدیره های خود را اصلاح كردیم و افرادی با صلاحیت های بالا را به كار گرفتیم. همچنین نظام مبارزه با فساد را به شدت دنبال كرده و در این راستا امروزه پرونده های متعددی را در دادگاه های مختلف برای احقاق حق داریم.
 
وی ادامه داد: در بخش سودآور كردن با مطالعه سعی كردیم فعالیت های خود را به سمت بازار سرمایه و بورس ببریم و شركتهای بورسی قوی را ایجاد كرده و از شركت ها و فعالیت های كوچك خروج كنیم.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی  گفت: در این راستا در چند بخش و شركت هدف گذاری شده و فعالیت های متمركزی خواهیم داشت كه یكی از این شركت ها، نفت و گاز پتروشیمی است. علاوه بر آن در بخش های معدن، فولاد، دارو، سیمان و همچنین در بخش های رفاهی كه به كارگران خدمات رفاهی ارائه می دهد، می مانیم و از بخش های كوچك خروج خواهیم كرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار