تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۸۸۴۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لذت شنا در كانال​ها و رودخانه​ها به چه قيمتي؟
معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خوزستان با تاكيد بر لزوم پرهيز از شنا كردن در نقاط ممنوع، گفت: در 2 ماه ابتدای سال، 9 نفر در حوادث دريايي و سيلاب در خوزستان دچار غرق​شدگي شده‌اند.

صادق سلامت اظهار كرد: در دو ماه اخير 5 نفر در حوادث دريايي در گتوند، خرمشهر، علي​كله دزفول و باغملك و چهار نفر در سيلاب فروردين امسال در هفتكل، ايذه و مسجدسليمان غرق شدند.

وي ادامه داد: يكي از مشكلات اصلي ما در خوزستان بعضا استفاده نادرست از فرصت​هايي است كه در اختيار داريم؛ رودخانه‌ها، نهرها، كانال‌ها و شاه​كانال​هايي در مسيرهاي مختلف در سطح استان وجود دارد كه شنا كردن در نقاط ناامن اين آب​ها همان و غرق شدن همان.

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خوزستان افزود: در مسير انديمشك – اهواز نيز چند كانال آب وجود دارد كه مشاهده مي​كنيم رانندگان با توقف در اين مسير اقدام به شنا كردن در كانال​ها مي​كنند كه بسيار خطرناك است.

سلامت گفت: با توجه به گرم شدن هواي استان و لذت شنا كردن به خصوص در میان نوجوانان و جوانان، توصيه مي​شود شهروندان در استخرهاي مجاز شنا كنند يا اگر علاقه به شنا كردن در رودخانه يا دريا دارند، حتما به تابلوهايي شنا ممنوع در برخي مناطق و هشدارهاي لازم در اين نقاط توجه كنند.

وي با اشاره به منطقه تفريحي علي​كله در دزفول اظهار كرد: اين منطقه بسيار پر گردشگر و پر مسافر است و مردم هم براي تفريح و سياحت و هم براي زيارت به اين منطقه مي​آيند. در طول رودخانه در منطقه علي​كله دزفول تابلوهاي هشدار شنا ممنوع وجود دارد و نقاط بي​خطر نيز مشخص شده​اند. جوانان و نوجوانان براي شنا كردن در نقاط بي​خطر مشخص شده حتما شنا كنند.

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خوزستان اظهار كرد: با توجه به اينكه نمي​توان همه رودخانه​ها و آبراه​ها را پوشش امدادي داد لذا به مردم توصيه مي​شود از شنا كردن در نقاط خطر آفرين اجتناب كنند.

سلامت افزود: جمعيت هلال احمر در دو شهر خرمشهر و دزفول پايگاه امداد و نجات غريق نجات دارد. در اهواز نيز سازمان آتش​نشاني و خدمات ايمني شهرداري اهواز اين منطقه را پوشش مي​دهد. در نقاط ديگر هم با همكاري مجموعه استانداري و اداره كل ورزش و جوانان هيات غريق نجات، تحت پوشش قرار مي​گيرند.

وي گفت: در جهت توسعه فعاليت​هاي امدادي در اهواز پيش​نويس توافق​نامه​اي با شهرداري اهواز آماده شده كه بر اساس اين توافق​نامه همكاري​هاي اين دو مجموعه در زمينه​هاي مختلف به خصوص توسعه فعاليت​هاي امدادي گسترش پيدا خواهد كرد. همچنين با اين توافق​نامه سعي شده آموزش​هاي همگاني امدادي ويژه شهروندان گسترش ​يابد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار