تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۸۸۴۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان بیان کرد:
ایجاد 7400 فرصت شغلی از طریق موسسات کاریابی در خوزستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: در سه ماهه آخر سال گذشته، حدود 7 هزار و 400 فرصت شغلی از طریق موسسات کاریابی در این استان ایجاد شد.

هوشمند صفایی امروز با اشاره به اینکه استفاده از کاریابی‌های غیردولتی یکی از موضوعات بسیار مهم و قابل پیگیری از سوی ما برای رونق اشتغال در استان خوزستان بوده است، اظهار داشت: بر اساس قانون کاریابی‌های غیر دولتی باید به دنبال شناسایی فرصت‌های شغلی در هر استانی باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی انجام شده در سطح استان خوزستان جای کاریابی‌ها در فرآیند اشتغال استان را خالی و یا خوشبینانه‌تر بسیار کم رنگ یافتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان تصریح کرد: بر این اساس به دنبال فعال سازی، تقویت و حمایت از این کاریابی‌ها بودیم لذا با طرح پیشنهادی به استاندار خوزستان وی نیز دستور صریح و سریعی به موسسات و شرکت‌های دولتی و غیردولتی مبنی بر آنکه ایجاد هرگونه فرصت شغلی باید از طریق کاریابی‌های غیر دولتی به هدف ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار انجام شود.

وی یادآور شد: انجام این کار علاوه بر فعال‌تر و چابک‌تر شدن کاریابی‌ها، عدالت در معرفی فرصت‌های شغلی برای افراد جویای کار رعایت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: معتقدیم که اگر هر موسسه‌ای بخواهد به اقتضای کار خود این فرصت‌های شغلی را در اختیار افراد جویای کار قرار عدالت در ارائه کار به این افراد رعایت نشده است.

صفایی افزود: پس از ابلاغ بخشنامه صادره از سوی استاندار خوزستان حرکت خوبی در سطح استان در بحث ایجاد فرصت‌های شغلی آغاز شد به طوری که در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی در سال گذشته در قیاس با مشابه سال 92، حدود 120 درصد در این زمینه افزایش شغل داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال 92، ایجاد حدود 2 هزار و 400 فرصت شغلی از سوی کاریابی‌های استان اعلام شد، اظهار کرد: این رقم در سه ماهه آخر سال گذشته (پس از ابلاغ دستور استاندار) به حدود 7 هزار و 400 فرصت شغلی بالغ شد، چنانچه این روند در سال 94 ادامه یابد، دورنمای خوبی را برای اشتغال استان می‌توان ترسیم کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان تصریح کرد: علاوه بر کاریابی‌ها سایر دستگاه‌های مرتبط و اقتصادی نیز برای ایجاد فرصت‌های شغلی کوشیده‌اند، امید می‌رود تا با توجه به بهبود شرایط و فضای کسب و کار، اشتغال در استان رونق بگیرد و در سال جاری نیز نسبت به سال گذشته شاهد بهبود وضعیت اشتغال در استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای اعزام خدمات فنی و مهندسی و نیروی کار موجود در خوزستان به خارج از کشور، یادآور شد: در سال 93 طی نشستی که با مسئولان اتاق بازرگانی بصره داشتیم در این زمینه گفت‌و‌گوهایی صورت گرفته که منتج به امضاء تفاهمنامه در این خصوص شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: بر اساس این تفاهمنامه قرار شد تا یک‌هزار نفر از افراد جویای کار واجد شرایط در استان خوزستان و مورد تقاضای دولت عراق به بصره اعزام شوند.

صفایی افزود: متاسفانه به دلیل شرایط خاص عراق و به ویژه بصره و عدم آمادگی عراقی‌ها این تفاهمنامه اجرایی نشد اما از جانب ما قدم‌های خوبی برداشته شد، به طوری که بر اساس این تفاهمنامه توانستیم در مرحله نخست 100 نفر را جهت کار به عراق اعزام کنیم اما پس از آن دیگر مسکوت ماند.

وی ابراز امیدواری کرد تا در سال جاری این روند بهبود یابد تا بتوانیم بر اساس این تفاهمنامه نیروی کار به عراق اعزام کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در ادامه با اشاره به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خوزستان (به مناسبت سوم خرداد) اظهار کرد: در این سفر پروژه‌هایی همچون مجتمع ورزشی شهدای کارگر دزفول که در منطقه‌ای محروم و با صرف اعتباری معادل 2 میلیارد و 400 میلیون تومان ساخته شد به بهره برداری رسید.

صفایی در پایان از کلنگ زنی بیمارستان 96 تختخوابی اهواز با اعتباری معادل 60 میلیارد تومان و پیش بینی مدت ساخت دو ساله و افتتاح بخش زایشگاه بیمارستان شوش‌تر، کارخانه قیر مجتمع نفت پاسارگاد به عنوان دیگر اقدامات و پروژه‌های مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خوزستان نام برد که با حضور وزیر افتتاح و یا کلنگ زنی شد.
:
:
:
آخرین اخبار