تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۸۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شيفت بعدازظهر مدارس و دانشگاه‌هاي آبادان و خرمشهر تعطيل شد
با استمرار پديده گرد و غبار بر آسمان‌ شهرهاي جنوب خوزستان شيفت بعدازظهر مدارس و دانشگاه‌هاي شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر تعطيل شد.

به گزارش فارس، پديده گرد و غبار از اوايل وقت امروز بار ديگر آسمان جنوب خوزستان را فرا گرفت. در ساعات اوليه روز شدت گرد و غبار اندك بود در همين راستا رفته رفته بر شدت اين پديده افزوده شد تا جايي كه در حال حاضر وجود ذرات معلق گرد و غبار در هوا تردد را براي شهروندان مشكل كرده است.
باتوجه به ضعف اين پديده در ساعات اوليه صبح ادارات و مدارس شهرهاي آبادان و خرمشهر به فعاليت روزانه خود پرداختند كه متاسفانه رفته رفته بر غلظت گرد و غبار افزوده شد و مشكلات عديده‌اي را براي شهروندان و دانش‌آموزان به وجود آورد.
رئيس اداره هواشناسي آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: به‌دليل تقويت زبانه كم‌فشار در منطقه و انتقال رطوبت خليج‌فارس بر روي استان و همچنين همراهي و تقويت خط ناپايدار در لايه مياني جو شاهد ابرناكي و تغييرات قابل ملاحظه فشار هوا خواهيم بود.
سعيد ابراهيميان خاطرنشان كرد: در همين راستا وزش باد نسبتاً شديد در منطقه پيش‌بيني مي‌شود.
وي افزود: بر همين اساس در 24 ساعت آينده آسمان شهرهاي آبادان و خرمشهر قسمتي ابري تا تمام ابري بعضاً همراه با بارش‌هاي پراكنده و وزش باد نسبتاً شديد همراه با گرد و غبار خواهد بود.
رئيس اداره هواشناسي آبادان ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شود اين پديده با شدت و ضعف تا روز شنبه هفته آينده تداوم داشته باشد.
وي تصريح كرد: بيشترين و كمترين دما در 24 ساعت گذشته به ترتيب 39 و 21 درجه سانتي‌گراد گزارش شده و دماي فعلي نيز 24درجه سانتي گراد است.
ابراهيميان در ادامه گفت: رطوبت فعلي 27 درصد و بيشترين و كمترين رطوبت در 24 ساعت گذشته به ترتيب 48 و 13 درصد گزارش شده است.
وي با اشاره به اينكه در ساعات اوليه صبح ديد افقي 800 متر گزارش شده، اضافه كرد: در حال حاضر ديد افقي به 300 متر كاهش يافته است.
سرپرست فرمانداري آبادان نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: باتوجه به نوسانات غلظت گرد و غبار در سطح شهر با پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته مدارس و دانشگاه‌هاي شيفت بعدازظهر آبادان امروز تعطيل هستند.
حميد قناعتي خاطرنشان كرد: پديده گرد و غبار از اوايل صبح امروز با غلظت يك هزار و 200 تا سه هزار ميكروگرم بر مترمكعب در نوسان بوده است.
وي افزود: باتوجه به تبعات منفي كه پديده گرد و غبار بر سلامتي افراد دارد خانواده‌ها بايد نسبت به خروج فرزندانشان از منزل حساسيت بيشتري داشته باشند.
فرماندار خرمشهر نيز اظهار داشت: به‌دليل شدت پديده گرد و غبار در سطح شهرستان تمام مدارس در مقاطع مختلف و دانشگاه‌ها در شيفت بعدازظهر تعطيل خواهند بود.
عبدالله حسيني خاطرنشان كرد: شهروندان بايد تردد در سطح شهر را به حداقل برسانند و تنها براي انجام كارهاي ضروري در خيابان‌ها تردد كنند.
:
:
:
آخرین اخبار