تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۸۸۶۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در جلسه شورای سلامت مطرح شد
عدم اختصاص اماکن مناسب برای استقرار مراکز فوریت‌های پزشکی خرمشهر
مدیر شبکه بهداشت ودرمان خرمشهر در جلسه شورای سلامت این شهر خواستار رفع مشکلات پایگاه‌های اورژانس این شهر و اختصاص اماکن مناسب برای استقرار مراکز فوریت‌های پزشکی خرمشهر شد.

دومین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر عصر امروز به ریاست سعید حاجیان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر در سالن جلسات مرکز بهداشت این شهر برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در این جلسه، محل پایگاه و مراکز فوریت‌های پزشکی را یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش بهداشت خرمشهر دانست و اظهار کرد: مرکز اورژانس 115 حدود یک سال و نیم است که در مناطقی همچون شلمچه راه‌اندازی شده اما محل این پایگاه از جنبه‌های مختلف همچون محل قرارگیری پایگاه، فاضلاب، وجود گرد و غبار و عدم امکان مانور آمبولانس‌ها، فاقد شرایط مطلوب است و این مشکل در پایگاه پلیس راه و کوتشیخ خرمشهر نیز وجود داد که با وجود بیان مکرر این مشکل هنوز برای رفع آن اقدامی انجام نشده است.

کامران سالمی در ادامه با توجه به اهمیت بهداشت آب و یخ در فصل گرم سال، از ملزم کردن کارخانه‌های یخ سازی خرمشهر به عرضه یخ‌های روکش‌دار خبر داد و افزود: خرمشهر نخستین شهرستان در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان است که کارخانه‌های تولید یخ را ملزم به عرضه یخ در لفاف کرده است.

وی با تاکید بر اهمیت تبلیغات در بخش سلامت، از انعقاد تفاهمنامه‌ای با شهرداری خرمشهر برای پخش پیام‌ها و اطلاع رسانی بهداشتی با استفاده از تلویزیون شهری خبر داد.

مدیر شبکه بهداشت خرمشهر با اشاره به فرا رسیدن هفته هیپوتروئیدی(کم کاری غده تیروئید) به تشریح تاثیرات ناشی از این بیماری پرداخت و عنوان کرد: کم کاری غده تیروئید می‌تواند مشکلات جسمی و روانی بسیاری را به همراه داشته باشد و در تمام دوران‌ها به ویژه در دوران جنینی می‌تواند عقب افتادگی‌های ذهنی و جسمی را سبب شود.

وی با بیان اینکه در ایران به ازای هر یک‌هزار نفر یک مورد مبتلا به هیپوتیروئیدی وجود دارد این میزان را در سطح جهانی معادل یک نفر به ازای هر 4 هزار نفر اعلام کرد و از انجام طرح غربالگری توسط مجموعه خود خبر داد.

سالمی در پایان، چهارم تا 10 خرداد را به عنوان هفته بدون دخانیات معرفی کرد و گفت: امسال شعار«زندگی بدون دخانیات، حقی برای همه» را شعار تعیین شده به برای این هفته اعلام کرد.

در ادامه این جلسه به برشماری برخی موارد سنجش شده توسط مرکز بهداشت پرداخته شد.

 وجود EC آب در رنج 2 هزار و مشاهده مواردی از کلر صفر و آلودگی بیولوژیکی در برخی مناطق دارای کلر صفر و رفع این مشکل در ارزیابی‌های صورت گرفته بعدی و همچنین مشکلات موجود در استادیوم شهید جهان آرای خرمشهر از جمله موارد مطرح شده در این جلسه شورای سلامت بود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار