تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۸۸۷۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارزانی:
مدارس کانکسی در شان مردم اهواز نیست
فرماندار اهواز گفت: مدارس کانکسی در شان مردم اهواز نیست ولی متاسفانه در بخش های از اهواز دانش آموزان ما در کانکس مشغول به تحصیل هستند.

اسماعیل ارزانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با حضور وزیر آموزش پرورش اظهار کرد: اهواز یک هزار و ۵۰۰ مدرسه با ۲۰۰ هزار جمعیت دانش اموزی دارد که از ۱۶ استان دیگر دانش آموزانش بیشتر است.

ارزانی ادامه داد: آموزش و پرورش در اهواز با مشکلات حادی روبروست و با این وضعیت آب هوایی استان، وجود مدارس کانکسی زیاد مطلوب نبوده و اصولا چنین وضعی در بخش های زیادی از اهواز به خصوص منطقه غیزانیه در شان مردم نیست

وی با اشاره به قدمت بالای برخی مدارس در مرکز استان عنوان کرد: مدارس اهواز اکثرا کلنگی و قدیمی و بدون استاندارد هستند. حتی مدارس بهترین نقاط شهر نیز اوضاع نامطلوبی دارند.

فرماندار اهواز، وضعیت تجهیزات مدارس را نامطلوب دانست و گفت: وضعیت نیمکت ها و رفاه مدارس هم قابل قبول نیست و با توجه به گرمای هوا، تجهیزات کافی در مدارس برای رفاه معلم و دانش آموز وجود ندارد.

ارزانی با اشاره به کمبود نیرو در چند ناحیه اهواز بیان کرد: در چهار ناحیه شهرستان، تعداد هزار معلم کم داریم. این توزیع نامساوی و ناعادلانه نیروهای انسانی، مشکل سازترین چالش های آموزش و پرورش در اهواز است.

وی افزود: در زمینه آب و برق و امور جاری مدارس، نزدیک یک میلیارد بدهی داریم که از بودجه فرمانداری برای پرداخت  آن اختصاص داده شد.

فرماندار اهواز تاکید کرد: برای رفاه فرهنگیان باید باشگاه فرهنگیان و امتیاز ویژه برای معلمان اختصاص داده شود چرا که نیاز به ترغیب برای تکمیل خدمت آنها در این شرایط سخت ضرورت دارد. همچنین رسیدگی به نیروهای خدماتی مراکز آموزشی در استان هم پائین است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار